درباره جدیدترین پیشرفت ها و نوآوری ها در پوشش های چند منظوره هوشمند و فیلم های نازک در صنایع حمل و نقل ، هوافضا و مهندسی زیست پزشکی
روش های سنتز ، پردازش ، آزمایش و توصیف پوشش های هوشمند و فیلم های نازک را برجسته می کند
چشم اندازهای فعلی و روندهای آینده در صنعت را مرور می کند

اگر یک برنامه کامپیوتری بنویسید تا یک ربات سخنگو را مجبور کنید به طور مداوم دعا کند

پنجشنبه 12 اسفند 1400
20:33
رضایی نابید

اگر یک برنامه کامپیوتری بنویسید تا یک ربات سخنگو را مجبور کنید به طور مداوم دعا کند، آیا فکر می‌کنید خدا گوش خواهد داد؟ با فرض اینکه دعاهای آن به خوبی - کتاب مقدسی - به درستی بیان شده باشد و از تمام قوانین درست پیروی کند. به عنوان مثال دعاهای آن شامل راه های مختلف ارتباط با خدا مانند اقرار، حمد، شفاعت و عریضه می شود، آیا خداوند دعای ربات را مستجاب می کند؟ البته که نه! اما صبر کنید، اگر بگوییم که خداوند دعای یک ربات را اجابت نمی کند، یک فرض جسورانه را می پذیریم - که دعا چیزی بیش از کلمات است! کتاب مقدس به ما می آموزد که خدا برای کسی که دعا می کند بیشتر از کلمه دعا ارزش قائل است. ─ LeRoy Eims "دعا فراتر از صحبت کردن است
[همه حق ندارند نماز بخوانند] تا همین اواخر در قرن هجدهم، شش دانشجوی دانشگاه آکسفورد در انگلستان وجود داشتند که فقط به دلیل اجتماع در خوابگاه یکدیگر برای انجام نمازهای فی البداهه از دانشگاه اخراج شدند! جورج وایتفیلد به معاون صدراعظم نامه نوشت و به او اعتراض کرد. خدا را شکر که امروز در کشور ما هیچکس مانع نماز خواندن نمی شود. همه می توانند نماز بخوانند - اما آیا همه حق دارند نماز بخوانند؟ آیا خداوند دعای همه را مستجاب می کند؟
        چه کسی می تواند دعا کند؟ آیا نماز یک امتیاز - حق - برای همه بشریت است ؟ همه حق ندارند در برابر پادشاه یک پادشاهی ادعا کنند. اما برخی افراد و گروه های خاصی از مردم هستند که این امتیاز را دارند که در هر زمان به پادشاه دسترسی داشته باشند و نخست وزیر نیز از این امتیاز برخوردار است. سفیر یک کشور خارجی نیز حق دارد درخواست خود را به پادشاه ارائه دهد. اما هیچ یک از اینها به اندازه پسر شاه در دسترس پادشاه نبود و با او با محبت رفتار می شد
【دعا به فریاد گناهکارانی که برای رهایی فریاد می زنند ختم نمی شود】 دعا فقط مانند فریاد کمک غریق نیست - مردی در گودال گناه می گوید: "خداوندا، مرا نجات بده! من گم شدم! گم شدم! لطفا نجات دهید. من! من!» هر کس می تواند این کار را بکند و این دعایی است که باید مستجاب شود و اگر خالصانه باشد هرگز به تأخیر نمی افتد. زیرا «اگر انسان بخواهد، خدا نمی تواند او را رد کند.» اما این موضوع دعا در کتاب مقدس نیست. زیرا حتی شیرها - در تعقیب و غرش به دنبال طعمه خود - غذای خود را از خدا می خواهند، اما این دعا نیست.
        برخی دوست دارند در آخر نماز از «عرضه گناهکار» استفاده کنند که اشتباه است. زیرا خدا به گناهکاران گوش نمی دهد ( یوحنا 9:31) مگر اینکه صدای اعتراف باشد. ما نه به عنوان گناهکار، بلکه به عنوان پسر دعا می کنیم ( افسسیان 2: 13-18) . این را در نظر داشته باشید
【نماز امتیاز فرزندان خداست】 نماز امتیاز کودکی است. فقط فرزندان خدا می توانند آنچه را که پدر برای دوستدارانش آماده کرده است، از پدر مطالبه کنند. خداوند عیسی به ما گفت که در دعا خدا را «پدر خودمان در آسمان» بخوانیم ( متی 6 :9) . پولس رسول درباره مسیحیان غلاطیه گفت: «همه شما پسران خدا هستید به واسطه ایمان به مسیح عیسی» ( غلاطیان 3:26) . هر کسی که واقعاً توبه کند و به او ایمان بیاورد، می تواند توسط مسیح از طریق تولد دوباره روح القدس پسر خدا شود. تا زمانی که فرزندان او نباشیم، با وجود اینکه تحت مشیت او هستیم، حقی در حمایت خداوند نداریم. تا زمانی که با اطمینان و یقین نگوییم: «خداوند شبان من است» نمی‌توانیم با اطمینان و یقین بگوییم: «نخواهم خواست».
کودک حق دارد از مراقبت، محبت، حمایت و حمایت پدرش برخوردار شود. اما کودک تنها با تولد می تواند وارد خانواده شود. ما با "تولد دوباره"، "تولد از بالا" ( یوحنا 3 : 3،5) ، یعنی با ایمان به خداوند عیسی مسیح، فرزندان خدا می شویم ( یوح
[پسری باشد که پدرش را راضی کند] اجابت یا عدم اجابت دعای فرزند کاملاً به رابطه او و پدرش بستگی دارد. کودکی که خانواده پدری را دوست ندارد و حاضر به اطاعت از پدرش نیست و از محبت پدرش لذت نمی برد، اگر باز هم فکر کند که با درخواست می تواند به آن برسد، بسیار ناامید خواهد شد. برعکس، فرزندی که از محبت و معاشرت پدر برخوردار است و از شکوه و دل پدر لذت می برد، درمی یابد که پدرش چقدر از اجابت دعای او خوشحال است. فقط با حفظ واقعی یک رابطه خوب با پدر، خدمت به پدر در هر زمانی در خانواده و عشق پدر، می توان دعاها را مستجاب کرد. ما باید به خاطر داشته باشیم که تا زمانی که شخصی نتواند مانند پسر خدا زندگی کند، نمی تواند با جسارت و اطمینان نزد پدر بیاید. ما نمی توانیم از پدری انتظار داشته باشیم که لطف خود را برای فرزندان خطاکار هدر دهد. فقط پسر وفادار و مقدس می تواند با روح القدس و فهم دعا کند ( اول قرنتیان 14:15 )
【نماز حق اولیه مسیحیان است】 مسیحیان وقتی روی زمین زندگی می کنند یک حق اساسی دارند، یعنی می توانند به خدا دعا کنند. همه نمی توانند با خدا دعا کنند، فقط فرزندان خدا از این امتیاز برخوردارند که دعا کنند. به محض اینکه دوباره متولد شدید، خداوند یک حق اولیه به شما می دهد، یعنی می توانید با خدا دعا کنید.
 برخی از مردم فکر می کنند که دعای مسیحیان که سال ها در خداوند بوده اند مؤثرتر از دعاهای تازه ایمانداران است. با این حال، یک واقعیت شگفت انگیز وجود دارد که خدا دوست دارد دعاهای تازه ایمانداران را بشنود. گاه برخی از دعاهای آنان غیر معقول به نظر می رسید و برخی دیگر گمان می کردند که خداوند گوش نمی دهد، اما خداوند گوش می دهد و در واقع دعای آنان را مستجاب می کند. بنابراین مسیحیان که به تازگی به خداوند ایمان آورده اند باید از این فرصت استفاده کنند و پس از ایمان به خداوند باید نزد خدا رفته و یاد بگیرند که با او دعا کنند.
 اگر شکافی در زنگ باشد، آن را وقتی می‌فهمید، اگر به دعای انسان گوش دهید، وضعیت روحی او را می‌شناسید. - ییل   
 دعا آزمایشی برای آزمایش وضعیت معنوی شما در پیشگاه خداوند است. ─نگهبان نی   
※ همه جنبش های احیای بزرگ، همه افرادی هستند که مایل به زانو زدن و دعا هستند. ─مودی _   
※ کسی که در دلش پر از خداست ولی وقتی نماز می خواند نداند دارد نماز می خواند، نمازش صادقانه ترین است. ─انتخاب _   
فصل 4 برای چه کسی دعا می کنید؟  
【ما به خدا دعا می کنیم】 اعمال رسولان 12:5: "اما کلیسا با جدیت به خدا برای او دعا کرد." با توجه به متن اصلی، می توان آن را به این صورت ترجمه کرد: "اما کلیسا با جدیت به خدا برای او دعا کرد." ما می توانیم ببینیم که دعا برای خداست. اگرچه برخی می خواهند بگویند: «آیا همه نمازها متوجه خدا نیست؟» در واقع، بسیاری از نمازهای به اصطلاح عمومی یا خصوصی به سوی خدا نیست. برای اینکه یک دعا واقعاً متوجه خدا شود، هنگام دعا باید به وضوح و واضح تشخیص دهیم و احساس کنیم که به سوی خدا می آییم. خیلی اوقات، دعاهای ما به ندرت به خدایی که برایش دعا می کنیم فکر می کند. ذهن ما درگیر نیازهایمان است و عادت نداریم به پدر توانا و مهربانی که به دنبالش هستیم فکر کنیم. فقط زمانی که واقعاً در محضر خدا قرار می گیریم، او را رو در رو در نماز ملاقات می کنیم، به وضوح می دانیم که با خدا صحبت می کنیم و معتقدیم که او نیز به دعاهای ما گوش می دهد، این دعای درستی است.
[کتاب مقدس به ما می‌آموزد که هدف دعا، خدای پدر است.] از زمان شیث در عهد عتیق، مردم نام خداوند را می‌خواندند ( پیدایش 4:26) ؛ از آن زمان، هدف دعاهای انبیا و اولیا خدای پدر است.
        با آمدن به عهد جدید، شاگردان عیسی خداوند از عیسی خواستند که دعا کردن را به آنها بیاموزد، همانطور که یحیی به شاگردان خود آموزش داد. خداوند عیسی به شاگردان خود یاد داد که دعا کنند و با این جمله شروع می شود: "پدر ما که در آسمانی ... " ( لوقا 11: 1-2 ؛ متی 6: 9) . خدای پدر در بهشت ​​پروردگار دعاها و هدف دعاهای ماست.

        هنگامی که عیسی خداوند می خواست دنیا را ترک کند، به شاگردان خود آموخت که دعا کنند: "هر چه از پدر به نام من بخواهید، به شما داده خواهد شد" ( یوحنا 15:16 ) ؛ "به شما راست می گویم، اگر شما هر چه را از پدر بخواهید و او آن را به نام من به شما خواهد داد" ( یوحنا 16:23 ) ؛ " ... چقدر بیشتر پدر شما که در آسمان است به کسانی که از او می خواهند چیزهای نیک خواهد داد" ( متی 7 ). :11 )) ؟ این آیات بالا تعالیم خداوند عیسی است؛ او به ما آموخت که هدف دعا، خدای پدر است. ما باید به نام خداوند عیسی از پدر بخواهیم، ​​و مهم نیست که چه چیزی بخواهیم، ​​خدای پدر آن را به نام خداوند عیسی برای ما برآورده خواهد کرد.

        هنگامی که خداوند عیسی بر روی زمین بود، خود او به خدای پدر دعا کرد: "ای پدر، ای خداوند آسمان و زمین، من از تو سپاسگزارم ... پدر" ( متی 11: 25-26) ؛ " ... بر زمین افتاد. زمین را بر زمین گذاشت و دعا کرد، ای پدر من، اگر ممکن است ... » ( متی 26:39 ، 42 ) ؛ «او گفت، ابا، ای پدر، همه چیز با تو ممکن است» ( مرقس 14:36) ؛ «ای پدر، زمان فرا رسیده است ... 1):یوحنا 17(» این به وضوح به ما نشان می‌دهد که صرف‌نظر از تعلیم خداوند عیسی یا نمونه او، او می‌خواهد هنگام دعا با خدای پدر روبرو شویم و به عنوان پسر به نزد او بیایم.

 

【آیا دعا کردن به خداوند عیسی مسیح نادرست است؟ ] برخی از مردم فکر می کنند که طبق آموزه و مثال کتاب مقدس، ما فقط می توانیم به خدای پدر دعا کنیم و نه به خداوند عیسی. در حقیقت، در عهد جدید، نمونه های زیادی از دعا به خداوند عیسی وجود دارد، در اینجا فقط به چند نمونه اشاره می شود: ( 1 ) "جذامی آمد تا او را پرستش کند و گفت: اگر خداوند بخواهد من پاک خواهم شد." ( متی 8 :2) ؛ ( 2 ) "عیسی وارد کفرناحوم شد، یک صدری جلو آمد و به او گفت: "خداوندا، بنده من فلج است و با درد شدید در خانه خوابیده است" ( متی 8 ). 5-6) . ( 3 ) " ( پطرس ) از شدت باد ترسیده بود، هنگامی که می خواست غرق شود، فریاد زد: "خداوندا، مرا نجات بده" ( متی 14:30) ؛ ( 4 ) "این را ثابت کنید. گفت: بله، من به سرعت می آیم، آمین، خداوند عیسی، من می خواهم که تو بیایی.» ( مکاشفه 22:20 ) .

 

[مومنان اجازه ندارند به مریم دعا کنند] کاتولیک‌های رومی فکر می‌کنند که وقتی مریم را دعا می‌کنند، او این درخواست را از طرف او انجام می‌دهد و خداوند عیسی او را می‌شنود، زیرا به مادر بیولوژیکی خود احترام می‌گذارد. این درس اشتباه است. در عهد جدید آمده است که مجوس مشرق زمین «کودک و مادرش مریم را دیدند، به زمین افتادند و «کودک» را پرستش کردند» ( متی 2:11 ) . خدا می خواهد که ما فقط به پسر محبوبش گوش دهیم ( متی 17 :5) .

 

【هیچ گاه غیر از خدا غیر خدا را هدف دعای خود قرار ندهید】 برخی فکر می کنند تا زمانی که پرهیزگار باشید حالتان خوب است. در واقع، این را نمی توان نادیده گرفت. ما فقط می توانیم به خدای یگانه دعا کنیم ( متی 4:10 ) . ما به اجداد خود احترام می گذاریم و دوست داریم و می توانیم مجالس یادبود برگزار کنیم، اما نه برای دعای اجدادمان، ما اولیاء و حکیمان را تحسین می کنیم و می توانیم برای آنها کتاب و زندگی نامه بنویسیم، اما هرگز برای این افراد دعا نمی کنیم، فکر می کنیم. فرشتگان بسیار بالا هستند، اما کتاب مقدس به ما اجازه می دهد که ببینیم، ما نباید به فرشتگان دعا کنیم ( مکاشفه 19:10 ) در واقع، فرشتگان نیز مانند ما بندگان هستند.

 

[دعای بسیاری از مردم صرفاً خدا را نادیده می گیرد] اگر بیمار برای مشاوره به بیمارستان مراجعه کند، نوبت به او برسد، وارد اتاق مشاوره می شود. دکتر از او خواست بنشیند به محض اینکه نشست شروع کرد به توضیح وضعیتش و بعد از صحبت زیاد از جایش بلند شد و مؤدبانه از دکتر خداحافظی کرد و رفت. آیا دکتر فکر می کند این شخص عجیب است؟ شاید بگویید چنین فردی در دنیا وجود ندارد! اما در واقع در اتاق سرپایی خدا از این قبیل بیماران زیاد هستند، زیرا آنها پیش خدا می آیند و قصد گوش دادن به سخنان خدا را ندارند، فقط با خودشان صحبت می کنند و بعد از صحبت می روند. آیا این می تواند الگوی شما برای دعا با خدا باشد؟

 

[خداوند که دعاها را می شنود] مبلغی در کوه های عمیق زندگی می کرد، روزی متوجه شد که غذا در دسترس نیست و نگران تمام شدن غذا بود. او در سلامتی نامناسبی بود و می‌دانست که نمی‌تواند مدت طولانی بدون غذا بماند، از این رو با جدیت دعا کرد. بعد از ظهر آن روز، او بسته ای حاوی چندین جعبه آرد جو را دریافت کرد، بنابراین او به مدت یک ماه با آرد جو دوسر کیک درست کرد و لوازمش به موقع به او تحویل داده شد. با وجود اینکه او یک ماه بلغور جو دوسر را به تنهایی می خورد، سلامتی او بهتر شد. وقتی او بعداً به دیگران شهادت داد، دکتری گفت: "اگر بیماری دارید که پزشک تجویز کرده است، به شما می گوید که یک ماه فقط بلغور جو دوسر بخورید." چقدر عالی! در جایی که طبیب نبود، خداوند او را شفا داد و دعایش را شنید، زیرا با تمام وجود به خدا اعتماد داشت.

 

※ دعا ما را در ارتباط دائمی با خدا نگه می دارد که مهمان نیست، بلکه دوست همیشگی است. - بور   

 

فصل پنجم چه زمانی دعا کنیم؟  

 

【زمانی را برای نماز اختصاص دهید】 برخی از مسیحیان شکایت دارند که بیش از حد مشغول دعا هستند. اما ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «اگر آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید دعا کنید، در حال حاضر مشغله بیشتری نسبت به چیزی دارید که خدا برای شما در نظر گرفته است.» بنابراین هر روز بخشی از روز را کنار بگذارید، از یک حصار استفاده کنید تا این زمان را ثابت نگه دارید. و وقت خاصی را برای اوقات فراغت در نظر بگیرید.از طریق دعا برای معاشرت با خدا بیرون بیایید. فقط سعی نکنید زمانی را برای دعا پیدا کنید - برای آن وقت بگذارید. اگر سعی کنید هر روز به وضعیت نگاه کنید و سپس وقت نماز را در برنامه خود قرار دهید، محکوم به فنا هستید. نماز را اولویت اول خود قرار دهید.

 

【همیشه و هر زمان دعای اضافی است】 ما مجبور نیستیم و نباید فقط در زمان‌های خاص به خدا دعا کنیم. هر زمان که بخواهید دعا کنید - در خیابان، در مسیر کار، در اتوبوس یا قطار در حین سفر. اما این دعاهای فی البداهه و برنامه ریزی نشده را باید «اضافی» دانست. رشد و توسعه زندگی مسیحی مستلزم آن است که عمداً یک عادت ثابت و منظم برای دعا ایجاد کنیم.

 

【نمونه خداوند عیسی】 ما باید در زمان مناسب دعا کنیم. هنگامی که خداوند عیسی بر روی زمین بود، به ما مثال خوبی داد:

        ( 1 ) در صبح زود دعا کنید: "صبح روز بعد، قبل از طلوع فجر، عیسی برخاست و به مکانی متروک رفت و در آنجا دعا کرد" ( مرقس 1:35) . ذهن انسان در بیدارترین و آرام ترین حالت خود در صبح است. این زمان برای وقف مطلق به خداست، پس صبح زود بهترین زمان برای دعاست. نه تنها این، بلکه هنگامی که ساعات صبح خود را به دعا می گذرانیم، از آن قدرت می گیریم تا بر وسوسه غلبه کنیم، در تمام طول روز زندگی مقدس داشته باشیم، و همه دعاها را مؤثر کنیم. پس هر روز که از خواب بیدار می شوید، اولین کاری که می کنید این است که به یک قرار نماز با خدا بروید.

        ( 2 ) دعا در شب: "در آن وقت عیسی برای دعا به کوه بیرون رفت و تمام شب را به خدا دعا کرد" ( لوقا 6:12 ) . در اینجا می بینیم که خداوند عیسی در شب دعا کرد و حتی تمام شب را به دعا اختصاص داد. دنیا در شب ساکت است و ما به راحتی می توانیم بدون هیچ مزاحمتی با روح با خدا خلوت کنیم. اگر بتوانیم تمام شب را برای دعا جدا کنیم، نیازی به عجله نداریم، زمان کافی داریم تا قلبمان را در برابر خدا آرام کنیم، تمام ذهن ما می تواند توسط روح القدس هدایت شود، و زمان کافی برای دعای کامل برای بسیاری داریم. چیزها

        ( 3 ) قبل از هر رویداد مهم دعا کنید: او قبل از انتخاب دوازده شاگرد دعا کرد؛ او قبل از موعظه بر روی کوه دعا کرد؛ قبل از خروج برای موعظه انجیل دعا کرد؛ همچنین قبل از اینکه توسط روح القدس مسح شود و وارد شود دعا کرد. در خدمت عمومی؛ قبل از اینکه به شاگردان اعلام کند که در شرف مرگ است، قبل از اینکه به صلیب برود تا مأموریت بزرگ خود را کامل کند، دعا بود ( لوقا 6 : 12-13 ؛ 9 : 18 ، 21-22 ؛ 3:21). -22 ؛ مرقس 1 :35-38 ؛ لوقا 6:12-13؛ 9:18، 21-22؛ 3:21-22؛ 22:39 تا 46) . هر زمان که در زندگی خود با یک مقطع حساس روبرو می شویم، باید از زمان بیشتری برای دعای آشکار با خدا استفاده کنیم تا از قدرت بهشت ​​استفاده کنیم.

        ( 4 ) پس از حوادث بزرگ دعا کنید: پس از اینکه خداوند به پنج هزار نفر با پنج نان و دو ماهی سیر کرد، جمعیت خواستند از او به عنوان پادشاه حمایت کنند و خداوند آنها را فرستاد تا به تنهایی از کوه بالا بروند و مدت طولانی را به دعا بگذرانند. خدا ( متی 14 23 ؛ یوحنا 6:15) . بنابراین او می تواند به پیروزی ادامه دهد. اگر بتوانیم پس از یک مقطع بزرگ در زندگی خود و پس از یک پیروزی بزرگ، همچنان به همین شکل دعا کنیم، همچنان تجربه پیروزی بیشتری خواهیم داشت. اما در واقع پس از اجابت دعای بسیاری از مردم و انجام کارهای بزرگ، تنها با خضوع نزد خدا نیامدند و تمام شکوه و جلال را برای خدا قائل نشدند، بلکه آنقدر از خود راضی بودند که خداوند مجبور شد آنها را کنار بگذارد.

        ( 5 ) هنگامی که زندگی بسیار شلوغ بود، او زمانی را به دعا اختصاص داد: او اغلب از جمعیت به بیابان عقب نشینی می کرد تا دعا کند ( لوقا 5 : 15-16 را ببینید) . برخی افراد آنقدر مشغول هستند که نمی توانند زمانی برای دعا پیدا کنند. بدیهی است که هر چه زندگی پروردگار پر مشغله تر باشد، دعایش بیشتر است. گاهی اوقات حتی برای خوردن وقت نداشت ( مرقس 3:20) و گاهی اوقات وقت لازم برای استراحت و خواب را نداشت ( مرقس 6:31 ، 33 ، 46) ؛ اما همیشه برای دعا وقت داشت؛ هر چه سنگین تر کار، بیشتر دعا می کرد.

 

【تفاوت بین نماز معمولی و هر وقت نماز】 نماز منظم به این معنی است که ما هر روز یک زمان مشخص را برای ارتباط با خدا تنها اختصاص می دهیم. ما باید تلاش کنیم که این وقت مهم و با ارزش باشد، بدون این وقت نماز منظم، در زندگی روزمره و در خدمت ضعیف می شویم.

        دعا کردن در هر زمان، دعای خودجوش قلب ما در شب و روز در هر زمانی است. ممکن است به دلیل یک غافلگیری غیرمنتظره باشد که باعث می شود در قلبمان خدا را ستایش کنیم؛ همچنین ممکن است به دلیل یک مشکل ناگهانی باشد که ما را به طور طبیعی به خدا متوسل می کند تا برای کمک دعا کنیم. این نوع دعا از قبل برنامه ریزی نشده است، فوری است و از یک تکانه لحظه ای ناشی می شود - مانند یک واکنش طبیعی.

 

【دلیل همیشه دعا کردن】 خداوند عیسی گفت: "مواظب باشید، مبادا دلهای شما از پرخوری، مستی و نگرانی های این زندگی سنگین شود و آن روز ناگهان مانند دام بر شما بیاید، زیرا به این ترتیب است. بر همه شما خواهد آمد، همه ساکنان روی زمین، همیشه مراقب خود باشید و همیشه دعا کنید تا از همه این چیزهایی که قرار است بیاید فرار کنید و در برابر پسر انسان بایستید.» ( لوقا 21 ) : 34-36) . اگر چه سخنان خداوند عیسی به زمان خاص و دشواری در تاریخ اشاره دارد، اما ما هنوز می‌توانیم در مواقع دشوار زندگی روزمره به آن اشاره کنیم. خواسته های نفسانی و دغدغه های دنیا نیروهایی هستند که باید دائماً با آنها برخورد کنیم. فساد در قلب ما می تواند به ما خیانت کند و ما را به بیراهه بکشاند، دغدغه های دنیوی می تواند بر ما غالب شود و حرکت در راه ایمان را سخت کند. چگونه می توانیم در برابر این دو فشار مقاومت کنیم؟ پاسخ این است که با «همیشه تماشا و همیشه دعا کردن» یعنی با ارتباط هر روزه با خدا می توانیم به خوبی با شرایط سخت زندگی خود کنار بیاییم. کسى که زندگى نماز ندارد، نه مى تواند با هجوم فساد درونى کنار بیاید و نه مى تواند در برابر هجوم وسوسه های بیرونى مقاومت کند.

 

【نمونه داوود】 داوود برای همه ما که با چالش های زندگی روبرو هستیم پیامی روشن و مختصر فرستاد: "درباره من از خدا می خواهم و خداوند مرا نجات خواهد داد. ناله کن، او صدای مرا خواهد شنید" ( مزمور 55:16 ). -17) . لازم به ذکر است که داوود نه تلاشی برای گول زدن دشمن داشت و نه آمادگی استفاده از زور را داشت، اولین اقدام او دعوت خدا بود. شهادت او یک کلمه مطمئن بود: «خداوند مرا نجات خواهد داد.» با این حال، او همچنین با دقت توضیح داد که درک او از نماز عجولانه و کوتاه نبوده و در مواقعی که مناسب بود، ذکر کرد که در نماز مغرب، صبح، ظهر، معنی بسیار روشن است: زندگی یک روز با خدا شروع می شود، با خدا می رود و با خدا تمام می شود.

        دانیال نیز سه بار در روز زانوهای خود را در برابر خدا خم می کرد ( دانیال 6:10 ) . در صورت امکان حداقل روزی سه بار به درگاه خداوند دعا کنیم.

 

[مایل به صرف زمان باشید] همه چیز در جهان توسط زمان اداره می شود رشد زندگی، بلوغ تحصیلی، مهارت ها، ایده ها و غیره همه نیاز به زمان دارند. در مورد امور معنوی هم همینطور است. بدون وقت گذاشتن، نمی‌توانیم با خدای قدسی صحبت کنیم، و نمی‌توانیم بین آسمان و زمین ارتباط برقرار کنیم. هیچ قدرتی برای نجات روح دیگران بدون صرف زمان وجود ندارد. همانطور که یک کودک به غذا و مطالعه روزانه نیاز دارد، زندگی فیض کاملاً به افرادی بستگی دارد که مایلند برای رشد آن وقت بگذارند. خداوند خشنود است که بهترین برکات خود را به کسانی بدهد که برای معاشرت با او وقت می گذارند تا بتوانند با او شریک شوند.

 

※ شما نمی توانید به روح نماز بچسبید مگر اینکه وقت بگذارید برای نماز. ─ سلوین هیوز   

 

※ وقتی قلبم تمایلی به دعا ندارد، زمانی است که به شدت نیاز به زانو زدن و دعا دارم. -اسپرجون _   

 

※ اگر به طور متوسط ​​شانزده ساعت در روز را صرف فکر کردن به چیزهای دنیا کنیم و فقط پنج دقیقه به خدا فکر کنیم، آنگاه دنیا دویست برابر واقعی تر از خدا به نظر می رسد. ─ ویلیام اینگه   

 

※ اگر برای دعا وقت نگذارید، هرگز برای نماز وقت نخواهید داشت. ─نگهبان نی   

 

※ هیچ عملی برای خود و دیگران سودمندتر از این نیست که عادت صبحگاهی را به طور مداوم در خود پرورش دهیم - در ابتدای روز بیش از نیم ساعت با خدا خلوت کنیم. - موت   

 

فصل 6 کجا دعا کنیم؟  

 

【مثال عیسی خداوند】 "او به تنهایی از کوه بالا رفت تا دعا کند. شب در آنجا تنها بود" ( متی 14:23 ) . وقتی خداوند عیسی یک انسان بود، اغلب دوست داشت با خدا خلوت کند. همه ما می دانیم که برقراری ارتباط با دیگران چقدر پر زحمت است، و همینطور خداوند عیسی. او در دنیا انسان بود و خستگی انسانی نیز داشت، بنابراین به فرصتی نیاز داشت تا قدرت خود را بازگرداند. چون خداوند اینگونه است پس ما چطور؟ آیا نیازی نیست که با خدای پدر تنها باشیم؟ اگر شخصی وجود داشته باشد که نیازی به خلوت با خدا نداشته باشد، او عیسی خداوند است. از آنجا که خداوند نمی تواند بدون زمان آرام کار کند، هیچ کس نمی تواند. باشد که هر بنده خدا اهمیت این درس را ببیند! باشد که کلیسای خدا بداند چگونه مؤمنانی را برای دستیابی به این حق عالی تربیت کند! باشد که هر مؤمنی با خدا خلوت کند!

        پروردگار ما دنیا را بسیار دوست داشت، اما چند بار در کتب مقدس می خوانیم که او موقتاً مردم را ترک کرد و به نماز کنار رفت. مکانی که او در آن کار می کند اغلب در کنار دریا است، اما او کوه ها را بیشتر دوست دارد، بنابراین می بینیم که او اغلب برای استراحت در شب به کوه می رود. تنها چیزی که امروز بیش از همه به آن نیاز داریم این است که با خداوند خلوت کنیم، زیر پای او بنشینیم و ساکت باشیم.

 

【به دنبال مکانی ساکت برای دعا بگردید】 در صورت امکان، مکانی آرام و بدون مزاحمت پیدا کنید. خداوند عیسی گفت: "هنگامی که دعا می کنید، به اتاق درونی خود بروید، در را ببندید و در خفا به پدر خود دعا کنید" ( متی 6 :6) . البته، مواقعی وجود دارد که مسیحیان باید دور هم جمع شوند تا دعا کنند ( متی 18:19).در اینجا خداوند عیسی درباره دعای شخصی صحبت می کند، نه دعای عمومی. راز قدرت در دعای شخصی، نماز خصوصی است. اگر شرایط اجازه دهد، هر مسیحی باید مکانی آرام برای دعا داشته باشد، زیرا چنین مکانی برای شما معاشرت های روحانی به ارمغان می آورد. حتی اگر اراده ای برای خواندن دعا نداشته باشید، انجمن هایی که محیط اطراف شما آورده است، شما را به نماز ترغیب می کند.

 

【از خدا بخواهید که شما را در مکانی مناسب راهنمایی کند】 پیدا کردن یک مکان آرام برای دعا برای برخی افراد تقریبا غیر ممکن است. برخی از مردم در خانه‌های بسیار شلوغ زندگی می‌کنند، برخی در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند و هم اتاقی‌هایشان مسیحی نیستند، بنابراین یافتن مکانی برای دعا کردن برای خود دشوار است. آسان نیست، اما همیشه ممکن نیست. وقتی خداوند دل مردی را می‌بیند که در آرزوی نزدیکی به اوست، شگفت‌انگیز است که خداوند فرزندانش را به یافتن مکانی مناسب و بدون مزاحمت هدایت می‌کند.

 

[هنوز می توانید در یک محیط پر سر و صدا به اتاق مخفی قلب خود عقب نشینی کنید] تاجر جوانی وجود دارد که هر روز برای رفتن به محل کار با قطار اولیه سوار می شود که 40 دقیقه طول می کشد. او گفت: "این زمان را برای برقراری ارتباط با خداوند اختصاص می‌دهم. اگرچه قطار اغلب شلوغ است، اما یاد گرفته‌ام که گوش‌هایم را نسبت به مزاحمت‌های اطرافم ناشنوا کنم. به محض اینکه قطار ایستگاه را ترک کرد، روح من به چیزی صعود کرد. من مقدسات را تصور کردم، جایی که خداوند را ملاقات کردم، او هر روز صبح با لبخندی بر لب از من استقبال می کرد: "خوشحالم که اینجا هستید."

        انکارناپذیر است که این راز در مدت کوتاهی آموختنی نیست، اما تا زمانی که صبر و استقامت داشته باشید، می توانید از تخیلات و اندیشه های مقدس خود نیز برای ساختن اتاق کوچک مخفی در دل خود استفاده کنید.

 

[لارنس می تواند در آشپزخانه ای پر سر و صدا دعا کند] لارنس نویسنده «با خدا» است. جست‌وجوی و شادی او در طول زندگی‌اش این بود که با خدا باشد – در مجاورت دائمی با خدا. وقتی برای اولین بار یاد گرفت که با خدا باشد، وقت معینی برای نماز داشت. بعداً حتی وقتی نماز نمی خواند یا در حال کار بود، با احتیاط قلبش را در پیشگاه خداوند قرار می داد. او همیشه فکر می کرد که خدا با او و در اوست. نتیجه چنین تربیتی این است که وقتی پرمشغله است باز هم می تواند افکار بهشتی را حفظ کند و احساس کند که قلبش در پیشگاه خداست. او شهادت داد: «وقتی در آشپزخانه شلوغ‌تر بودم، مثل وقتی بود که نماز می‌خواندم. با وجود اینکه همه‌جور صداها در آشپزخانه شنیده می‌شد و خیلی‌ها هم‌زمان به چیزهای زیادی دعوت می‌کردند، من به شدت ساکت بودم. با خدا باشید که انگار برای شام خداوند زانو زده اید.» شهادت او نشان می دهد که حتی در یک محیط بسیار پر سر و صدا، ما هنوز می توانیم به اتاق مخفی قلبمان عقب نشینی کنیم و ارتباط دائمی با خدا حفظ کنیم.

 

【هر جا که می توانید دعا کنید】 "من دوست دارم که مردی در همه جا بدون خشم و بدون نزاع دعا کند" ( اول تیموتائوس 2: 8) . نماز را هر جا باید خواند و همه جا باید خواند. اگر قرار است بتوانیم در هر جایی دعا کنیم، باید «بدون غضب و جدال» باشیم، که به معنای زندگی مقدس است. فقط با داشتن زندگی مقدس می‌توانیم دستان مقدس داشته باشیم و می‌توانیم همه جا نماز را بلند کنیم؛ در ایستگاه راه‌آهن، اسکله و کنار جاده نماز می‌خوانیم.

 

※ همه بدبختی های زندگی از یک سرچشمه شروع می شود و آن ناتوانی در نشستن در نمازخانه است. -پاسکال _   

 

※ اجازه ندهید که امور و دوستان خدا را از شما دور کنند. - اوراق قرضه   

 

※ موقعیت نماز نباید خیلی از موقعیت زندگی دور باشد. ─نگهبان نی   

 

فصل 7 چگونه دعا کنیم؟  

 

【بسیاری از مسیحیان دعا کردن برایشان مشکل است】 "من سال ها مسیحی هستم، اما دعا را بسیار خسته کننده می دانم. چند کتاب در مورد دعا خوانده ام، اما فایده ای ندارد - به کمک فنی نیاز دارم، اجازه دهید شما می تواند مانند سایر مسیحیان از دعا لذت ببرد.» سخنران، مارک، یک معلم میانسال، نام داشت. می گفت بعد از اینکه مسیحی شد به طور غریزی می دانست که باید نماز بخواند، اما هر بار که زانو می زد و می خواست با خدا صحبت کند، ذهنش خالی می شد و از انجام نماز بیش از پیش ناامید می شد.

        بسیاری از مسیحیان دعا کردن را دشوار می دانند، برخی به سادگی از برخی دعاهای آماده و چاپ شده استفاده می کنند؛ برخی برخی از عبارات ثابت را حفظ می کنند و دیر یا زود آنها را می خوانند؛ برخی دیگر فکر می کنند که دعا باید آن گونه که می خواهند باشد، بنابراین فقط زمانی دعا می کنند که می خواهند دعا کنند. . دعا یکی از مهمترین چیزها در زندگی مسیحی است و نمی توان آن را با احساسات نوسان ما کنترل کرد.

 

【دعا آموختنی است】 نماز چیزی نیست که به طور طبیعی حاصل شود، باید آموخته شود. طبق کتاب مقدس، دعا یک انگیزه نیست، بلکه پس از تولد دوباره انسان به آرامی آموخته می شود. واکنش های خاصی در زندگی فیزیکی وجود دارد که ذاتی هستند. مانند تنفس، نوزادان بدون آموزش تنفس به دنیا می آیند. بلع غریزه دیگری است و نیازی به آموزش آن نیست. این غرایز معمولاً با تمرین یا تجزیه و تحلیل زیاد بهبود نمی یابند. اما دعا فرق می کند، مثل پاسخ طبیعی بدن انسان نیست، باید یاد بگیرد که چگونه نماز بخواند. اینکه دعای شما مؤثر است یا نه، کاملاً به این بستگی دارد که چقدر درس دعا را یاد گرفته اید.

        مسئله دعا عمیق ترین و کم عمق ترین است. آنقدر عمیق است که مردم در تمام زندگی خود نمی توانند خوب یاد بگیرند. با این حال، آنقدر سطحی است که وقتی شخصی به خداوند ایمان آورد، می تواند دعا کند و پاسخ خدا را دریافت کند.

 

[یادگیری دعا هم نیاز به تئوری دارد و هم به عمل] شاگردان خداوند نمی گویند: «لطفا، پروردگارا، چگونه دعا کنیم.» بلکه می گویند: «خواهش می کنم، پروردگارا، به ما دعا یاد بده.» این درخواست به معنای هر دو نظریه است. و تمرین کنید. شاید به این دلیل باشد که می دانند تنها آموختن فنون نماز کافی نیست، بلکه در نماز عملی نیز با قوانین نماز آشنا هستند. هیچ مؤمنی با یک فرمول ساده نمی تواند به اوج دعا برسد. ساده ترین نکات را فقط می توان با صبر و تمرین ما آموخت. مثل این است که دو نفر می توانند یک قطعه موسیقی را اجرا کنند، بدیهی است که آنها یک کلید را فشار می دهند، اما سطح مهارت آنها با کلید می تواند بسیار متفاوت باشد. اگرچه نت های نواخته شده یکسان است، نتایج بیان شده متفاوت است و دعا نیز متفاوت است.

 

[این گونه دعا کنید] دعای خداوند دعای خود خداوند نیست، بلکه تعلیم خداوند به شاگردانش برای دعا است ( لوقا 11 :1-4 ؛ متی 6 :9-13 را ببینید) . اما منظور خداوند این نیست که هر بار که دعا می کنیم باید آن کلمات را تکرار کنیم، بلکه منظور این است که "این گونه دعا کنیم" ( متی 6 : 9 ) . خداوند در اینجا یک الگوی دعای معمولی به ما ارائه می دهد، تا بتوانیم محتوا و ترتیب دعاها را درک کنیم:

        ( 1 ) حمد و عبادت: «اسم قدّوسه» نام خدا دلالت بر خود خدا دارد؛ تقدیس نام خدا به معنای تقدیس خداست. وقتی مؤمنان عادی دعا می کنند، اغلب به انگیزه نیازها و خواسته های خود می شوند، بنابراین از همان ابتدا از خدا این و آن را می خواهند، اما خدایی را که برایش دعا می کنند نادیده می گیرند. خداوند در اینجا به ما می آموزد که مناسب ترین راه برای شروع دعا، ستایش و عبادت است. هر بار که به حضور خدا می‌آییم، باید با روح و صمیمیت او را ستایش و عبادت کنیم ( یوحنا 4 : 23-24) . وقتی ما اینقدر به خود خدا نزدیک هستیم، طبیعتاً قدوسیت و کرامت او را تحت تأثیر قرار می دهد.

        ( 2 ) اطاعت و جنگیدن: «ملکوت تو بیاید.» هنگامی که در دعا با خدا ملاقات می‌کنیم و متوجه می‌شویم که خدا چقدر بزرگ است، طبیعتاً با اخلاص در برابر حجت خدا سر تعظیم فرود می‌آوریم و چقدر مایلیم که به خدا اجازه دهیم قلب‌هایمان سلطنت کند. پادشاهان چنین میل به اطاعت باعث می شود فکر کنیم که زمین امروز هنوز پر از خیانت است و حتی در کلیسا نیز غالباً به اقتدار خدا احترام گذاشته نمی شود. پس دعایی برپا شد: ملکوت آسمانی خدا به زمین بیاید و تمام زمین تابع حکم خدا باشد و حصر خدا را بپذیرد. این یک دعای جنگی است، زیرا هرجا ملکوت خدا می آید، دشمن شیطان را باید از آن مکان بیرون کرد.

        ( 3 ) یک دل و همکاران: «اراده تو در زمین نیز چنانکه در آسمان است انجام شود.» اراده خدا در آسمان بلامانع است، اما نه به طور کامل در زمین. وقتی اراده انسان و اراده خدا در تضاد نباشد، خداوند ترجیح می دهد صبر کند تا آن را اجرا کند. دعا برای این است که به خدا این فرصت را بدهیم تا اراده خود را به ما ابلاغ کند تا بتوانیم اراده او را درک کنیم و در نتیجه اراده خود را طوری تنظیم کنیم که با اراده خدا یکی شویم. وقتی اراده فرزندان خدا با خواست خدا منطبق باشد، دعای آنها نیز بیانگر اراده خداوند است، خداوند چقدر مایل است که چنین دعاهایی را بشنود تا اراده او محقق شود. به این ترتیب، اراده خداوند از افراد به همه، از محلی به محلی و در نهایت به کل زمین گسترش می یابد.

        ( 4 ) اعتماد و شکرگزاری: «نان روزانه ما را امروز به ما بده.» آن دسته از ایماندارانی که اراده خدا را درک می‌کنند و می‌خواهند برای خدا زندگی کنند، باید عمیقاً بدانند: «ما در او زندگی می‌کنیم، حرکت می‌کنیم و حفظ می‌کنیم» ( اعمال رسولان 17:28 ). ) . نان روزانه نیاز فوری انسان است و خداوند منبع آفرینش و روزی است. دعا برای طعام روزانه از یک سو به معنای نگاه کردن و توکل هر روزه به خداوند و از سوی دیگر تفکر در مورد منبع غذا و آب و آب و شکر خالصانه از خداوند است.

        ( 5 ) اقرار کن و با گناه برخورد کن : « قرض ما را ببخش، چنانکه ما قرض دیگران را می بخشیم .» بدهکاری به معنای مدیون مرد بودن است ؛ بدهکار بودن به خدا، مدیون خدا بودن است. در زندگی روزمره مؤمنان، چه گناه کنند، چه باید بکنند اما انجام ندهند، چه بگویند اما نگویند، اینها همه بدهکاری به خداست، پس باید به گناهان خود در پیشگاه خدا اعتراف کنند و در نمازهای یومیه با آن برخورد کنند. مشارکت بی وقفه با خدا را حفظ کنید ( ر.ک. اول یوحنا 1 : 6-10) . و مشارکت ما با خدا تحت تأثیر رابطه ما با دیگران است؛ اگر ابتدا از دل خود بدهی های دیگران را به خود نبخشیم، ما را از دستیابی به بخشش خدا باز می دارد ( متی 5 :23-24 را ببینید) .

        ( 6 ) عریضه و امانت: « وسوسه نشویم، بلکه ما را از شر رهایی بخش » . از این رو خداوند به ما آموخت که در دعاهای روزانه خود از خدا بخواهیم که ما را به سمت وسوسه منفی سوق ندهد و از خداوند بخواهیم که ما را در جنبه مثبت از دست شیطان نجات دهد. این دعای پیشگیری و محافظت از خداوند است. مؤمنان نبايد آنقدر اطمينان داشته باشند كه از هيچ وسوسه‌اي نترسند و شيطان هم ترسي ندارد، اگر حمايت خدا نبود، هيچ كس از شر شيطان در امان نبود. بنابراین، ما باید خود را از طریق دعا و با ایمان برای محافظت از او در دستان خدا قرار دهیم ( ر.ک. 2 تیموتائوس 1:12 ) .

        ( 7 ) ستایش و آمین: «زیرا ملکوت و قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد. آمین.» این نشان دهنده اساس و هدف دعای ما و همچنین قصد دعای ما است. از آنجایی که پادشاهی و قدرت همیشه از آن خداست، پس خداوند قادر خواهد بود این دعا را برآورده کند؛ و هدف دعاهای ما جلال دادن خداست ( یوحنا 14:13 را ببینید ) و دعاهای ما به هیچ وجه ناگفته یا بی دل نیستند، بلکه "صادقانه آرزو" ( معنای اصلی "آمین" ) را بیان کنید.

 

【به نام خداوند دعا کنید】 خداوند عیسی گفت: "هر چه به نام من بخواهید، آن را انجام خواهم داد تا پدر در پسر جلال یابد. اگر چیزی به نام من بخواهید، آن را انجام خواهم داد." ( یوحنا 10). 4.13 ~ 14) . دعا به نام مسیح به چه معناست؟ این فرمولی نیست که در پایان دعاهایمان بگوییم: «به نام عیسی.» زیرا بدیهی است که این فرمول را می توان به راحتی برای هر دعای ظالمانه و خودخواهانه نیز به کار برد. این به معنای دعا کردن مطابق ذات مسیح است یا اگر عیسی در موقعیت من بود. خدا دعاها را فقط در صورتی اجابت خواهد کرد که در قلب عیسی مسیح باشند. سعی نکنید از خدا بخواهید کاری را انجام دهد که مسیح انجام نمی دهد. او فقط راه شما را نخواهد رفت. خدا نمی تواند کاری بر خلاف ذات خود انجام دهد.

        چک بانکی معتبر است، همه چیز به نام موجود در پایین بستگی دارد. بعضی ها فکر می کنند فقط با امضای امضا می خواهند هزاران یا ده ها هزار یوان برداشت کنند، می ترسم بانک پرداخت نکند، پس بهتر است آن را شخصاً وصول کنند. بعضی ها فکر می کنند نماز هم همینطور است. خدا باید به اولیاء اولیا و انبیا و همه اولیای معروف گوش بدهد می ترسم مردم عادی مثل من و شما گوش ندهند. در واقع، دلیل اجابت دعاها این است که بر نام مسیح تکیه می کنند. هر چقدر هم که دعا کننده فقیر و نادان باشد، خداوند دعاهای ما را به نام عیسی بی ارزش می کند.

 

※ تعلیق امتناع نیست. بسیاری از دعاها می گویند: «هنوز ساعت من فرا نرسیده است.» خداوند یک اراده از پیش تعیین شده و یک زمان از پیش تعیین شده دارد. ─انتخاب _   

 

※ هر دعایی که نتواند خود را به حرکت درآورد هرگز نمی تواند خدا را حرکت دهد. ─نگهبان نی   

 

※ موفقیت نماز از هر کاری بیشتر است. ─نگهبان نی   

 

※ به او ایمان داشته باشید! او با دلسوزی و عشق به دعای شما گوش می دهد. هیچ مشکلی در دنیا نیست که نتواند حل کند، گره ای از مرگ نیست که نتواند آن را رها کند. ─ FB Meyer   

 

※ برای یک دعای واقعی، کلمات باید مختصر باشد، نگرش باید تکریم باشد، هدف نباید خودخواهانه باشد و با ایمان، قطعاً خداوند این کار را برای شما انجام خواهد داد. ─ FB Meyer   

 

※ ایلیا فردی است با همان "خلق" که ما هستیم. فرقش این است که او اراده نمی کند و به نیروی جسمش اجازه انجام کارها را می دهد، بلکه با جدیت دعا می کند. ─ FB Meyer   

 

※ دعای واقعی نشان دادن پوچی درخواست کننده و غنای شنونده است. ─نگهبان نی   

 

※ من باور ندارم که چنین چیزی در تاریخ ملکوت خدا وجود داشته باشد: دعای درستی که با روح درست انجام شود هرگز مستجاب نخواهد شد. - کوهلر   

 

※ حتی زمانی که نمی‌خواهیم دعا کنیم، باز هم تصمیم می‌گیریم در پیشگاه خدا دعا کنیم، که می‌تواند عضلات قوی نماز ما را تمرین دهد و استقامت ایمان ما را بسیار افزایش دهد. ─ سلوین هیوز   

 

※ عمق معنویت و پوچی کار ما متناسب با نماز ماست. ─ یک مسیحی ناشناس   

 

※ اگر دنیا بی عدالتی باشد، شنیده می شود و اگر مسیحی ظلم باشد، «دعا می کند». اگر احساس ظلم کردی، برو نماز بخوان؛ به محض اینکه دعا کردی، خداوند با تو صحبت خواهد کرد. - کو شیوان   

 

※ مسئله این نیست که چقدر نماز می خوانیم، بلکه این است که چقدر طبق قانون نماز می خوانیم. دعایی که مطابق احکام نماز باشد واقعاً ارزشمند است. ─انتخاب _   

 

فصل هشتم زندگی دعای نزدیک شدن به خدا در صبح زود  

 

[صبح زود بهترین زمان برای نزدیک شدن به خداست] کتاب مقدس می گوید: "ای خداوند، در صبح صدای مرا خواهی شنید و صبح قلب خود را به تو اعلام خواهم کرد و مراقب خواهم بود" ( مزمور 5 : 3) . اگر غذایی ( مثل نان، کیک و ... ) هدیه می دهیم، باید تازه باشد. به همین ترتیب وقتی با پروردگار ارتباط برقرار می کنیم باید صبح را انتخاب کنیم زیرا صبح مانند چهره جدید اولین ثمرات است اگر بتوانیم وقت صبح را به پروردگار اختصاص دهیم آرام در پیشگاه پروردگار منتظر بمانیم و بر خواندن تمرکز کنیم. کتاب مقدس، دعا کردن، و ارتباط با خداوند در روح، آنگاه تمام روز برآورده خواهد شد. زندگی مقدس است. صبح زود که امور روز ما را آشفته نکرده است، دلمان کاملا سفید است. صبح زود نیز خلوت ترین زمان محیط است، زمانی که مردم مشغول نیستند و مهمانان اینجا نیستند، فقط از این زمان گرانبها به عنوان طلا برای ارتباط با پروردگار استفاده کنید.


[ بازدید : 536 ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]