درباره جدیدترین پیشرفت ها و نوآوری ها در پوشش های چند منظوره هوشمند و فیلم های نازک در صنایع حمل و نقل ، هوافضا و مهندسی زیست پزشکی
روش های سنتز ، پردازش ، آزمایش و توصیف پوشش های هوشمند و فیلم های نازک را برجسته می کند
چشم اندازهای فعلی و روندهای آینده در صنعت را مرور می کند

اگر یک برنامه کامپیوتری بنویسید تا یک ربات سخنگو را مجبور کنید به طور مداوم دعا کند

پنجشنبه 12 اسفند 1400
20:33
رضایی نابید

اگر یک برنامه کامپیوتری بنویسید تا یک ربات سخنگو را مجبور کنید به طور مداوم دعا کند، آیا فکر می‌کنید خدا گوش خواهد داد؟ با فرض اینکه دعاهای آن به خوبی - کتاب مقدسی - به درستی بیان شده باشد و از تمام قوانین درست پیروی کند. به عنوان مثال دعاهای آن شامل راه های مختلف ارتباط با خدا مانند اقرار، حمد، شفاعت و عریضه می شود، آیا خداوند دعای ربات را مستجاب می کند؟ البته که نه! اما صبر کنید، اگر بگوییم که خداوند دعای یک ربات را اجابت نمی کند، یک فرض جسورانه را می پذیریم - که دعا چیزی بیش از کلمات است! کتاب مقدس به ما می آموزد که خدا برای کسی که دعا می کند بیشتر از کلمه دعا ارزش قائل است. ─ LeRoy Eims "دعا فراتر از صحبت کردن است
[همه حق ندارند نماز بخوانند] تا همین اواخر در قرن هجدهم، شش دانشجوی دانشگاه آکسفورد در انگلستان وجود داشتند که فقط به دلیل اجتماع در خوابگاه یکدیگر برای انجام نمازهای فی البداهه از دانشگاه اخراج شدند! جورج وایتفیلد به معاون صدراعظم نامه نوشت و به او اعتراض کرد. خدا را شکر که امروز در کشور ما هیچکس مانع نماز خواندن نمی شود. همه می توانند نماز بخوانند - اما آیا همه حق دارند نماز بخوانند؟ آیا خداوند دعای همه را مستجاب می کند؟
        چه کسی می تواند دعا کند؟ آیا نماز یک امتیاز - حق - برای همه بشریت است ؟ همه حق ندارند در برابر پادشاه یک پادشاهی ادعا کنند. اما برخی افراد و گروه های خاصی از مردم هستند که این امتیاز را دارند که در هر زمان به پادشاه دسترسی داشته باشند و نخست وزیر نیز از این امتیاز برخوردار است. سفیر یک کشور خارجی نیز حق دارد درخواست خود را به پادشاه ارائه دهد. اما هیچ یک از اینها به اندازه پسر شاه در دسترس پادشاه نبود و با او با محبت رفتار می شد
【دعا به فریاد گناهکارانی که برای رهایی فریاد می زنند ختم نمی شود】 دعا فقط مانند فریاد کمک غریق نیست - مردی در گودال گناه می گوید: "خداوندا، مرا نجات بده! من گم شدم! گم شدم! لطفا نجات دهید. من! من!» هر کس می تواند این کار را بکند و این دعایی است که باید مستجاب شود و اگر خالصانه باشد هرگز به تأخیر نمی افتد. زیرا «اگر انسان بخواهد، خدا نمی تواند او را رد کند.» اما این موضوع دعا در کتاب مقدس نیست. زیرا حتی شیرها - در تعقیب و غرش به دنبال طعمه خود - غذای خود را از خدا می خواهند، اما این دعا نیست.
        برخی دوست دارند در آخر نماز از «عرضه گناهکار» استفاده کنند که اشتباه است. زیرا خدا به گناهکاران گوش نمی دهد ( یوحنا 9:31) مگر اینکه صدای اعتراف باشد. ما نه به عنوان گناهکار، بلکه به عنوان پسر دعا می کنیم ( افسسیان 2: 13-18) . این را در نظر داشته باشید
【نماز امتیاز فرزندان خداست】 نماز امتیاز کودکی است. فقط فرزندان خدا می توانند آنچه را که پدر برای دوستدارانش آماده کرده است، از پدر مطالبه کنند. خداوند عیسی به ما گفت که در دعا خدا را «پدر خودمان در آسمان» بخوانیم ( متی 6 :9) . پولس رسول درباره مسیحیان غلاطیه گفت: «همه شما پسران خدا هستید به واسطه ایمان به مسیح عیسی» ( غلاطیان 3:26) . هر کسی که واقعاً توبه کند و به او ایمان بیاورد، می تواند توسط مسیح از طریق تولد دوباره روح القدس پسر خدا شود. تا زمانی که فرزندان او نباشیم، با وجود اینکه تحت مشیت او هستیم، حقی در حمایت خداوند نداریم. تا زمانی که با اطمینان و یقین نگوییم: «خداوند شبان من است» نمی‌توانیم با اطمینان و یقین بگوییم: «نخواهم خواست».
کودک حق دارد از مراقبت، محبت، حمایت و حمایت پدرش برخوردار شود. اما کودک تنها با تولد می تواند وارد خانواده شود. ما با "تولد دوباره"، "تولد از بالا" ( یوحنا 3 : 3،5) ، یعنی با ایمان به خداوند عیسی مسیح، فرزندان خدا می شویم ( یوح
[پسری باشد که پدرش را راضی کند] اجابت یا عدم اجابت دعای فرزند کاملاً به رابطه او و پدرش بستگی دارد. کودکی که خانواده پدری را دوست ندارد و حاضر به اطاعت از پدرش نیست و از محبت پدرش لذت نمی برد، اگر باز هم فکر کند که با درخواست می تواند به آن برسد، بسیار ناامید خواهد شد. برعکس، فرزندی که از محبت و معاشرت پدر برخوردار است و از شکوه و دل پدر لذت می برد، درمی یابد که پدرش چقدر از اجابت دعای او خوشحال است. فقط با حفظ واقعی یک رابطه خوب با پدر، خدمت به پدر در هر زمانی در خانواده و عشق پدر، می توان دعاها را مستجاب کرد. ما باید به خاطر داشته باشیم که تا زمانی که شخصی نتواند مانند پسر خدا زندگی کند، نمی تواند با جسارت و اطمینان نزد پدر بیاید. ما نمی توانیم از پدری انتظار داشته باشیم که لطف خود را برای فرزندان خطاکار هدر دهد. فقط پسر وفادار و مقدس می تواند با روح القدس و فهم دعا کند ( اول قرنتیان 14:15 )
【نماز حق اولیه مسیحیان است】 مسیحیان وقتی روی زمین زندگی می کنند یک حق اساسی دارند، یعنی می توانند به خدا دعا کنند. همه نمی توانند با خدا دعا کنند، فقط فرزندان خدا از این امتیاز برخوردارند که دعا کنند. به محض اینکه دوباره متولد شدید، خداوند یک حق اولیه به شما می دهد، یعنی می توانید با خدا دعا کنید.
 برخی از مردم فکر می کنند که دعای مسیحیان که سال ها در خداوند بوده اند مؤثرتر از دعاهای تازه ایمانداران است. با این حال، یک واقعیت شگفت انگیز وجود دارد که خدا دوست دارد دعاهای تازه ایمانداران را بشنود. گاه برخی از دعاهای آنان غیر معقول به نظر می رسید و برخی دیگر گمان می کردند که خداوند گوش نمی دهد، اما خداوند گوش می دهد و در واقع دعای آنان را مستجاب می کند. بنابراین مسیحیان که به تازگی به خداوند ایمان آورده اند باید از این فرصت استفاده کنند و پس از ایمان به خداوند باید نزد خدا رفته و یاد بگیرند که با او دعا کنند.
 اگر شکافی در زنگ باشد، آن را وقتی می‌فهمید، اگر به دعای انسان گوش دهید، وضعیت روحی او را می‌شناسید. - ییل   
 دعا آزمایشی برای آزمایش وضعیت معنوی شما در پیشگاه خداوند است. ─نگهبان نی   
※ همه جنبش های احیای بزرگ، همه افرادی هستند که مایل به زانو زدن و دعا هستند. ─مودی _   
※ کسی که در دلش پر از خداست ولی وقتی نماز می خواند نداند دارد نماز می خواند، نمازش صادقانه ترین است. ─انتخاب _   
فصل 4 برای چه کسی دعا می کنید؟  
【ما به خدا دعا می کنیم】 اعمال رسولان 12:5: "اما کلیسا با جدیت به خدا برای او دعا کرد." با توجه به متن اصلی، می توان آن را به این صورت ترجمه کرد: "اما کلیسا با جدیت به خدا برای او دعا کرد." ما می توانیم ببینیم که دعا برای خداست. اگرچه برخی می خواهند بگویند: «آیا همه نمازها متوجه خدا نیست؟» در واقع، بسیاری از نمازهای به اصطلاح عمومی یا خصوصی به سوی خدا نیست. برای اینکه یک دعا واقعاً متوجه خدا شود، هنگام دعا باید به وضوح و واضح تشخیص دهیم و احساس کنیم که به سوی خدا می آییم. خیلی اوقات، دعاهای ما به ندرت به خدایی که برایش دعا می کنیم فکر می کند. ذهن ما درگیر نیازهایمان است و عادت نداریم به پدر توانا و مهربانی که به دنبالش هستیم فکر کنیم. فقط زمانی که واقعاً در محضر خدا قرار می گیریم، او را رو در رو در نماز ملاقات می کنیم، به وضوح می دانیم که با خدا صحبت می کنیم و معتقدیم که او نیز به دعاهای ما گوش می دهد، این دعای درستی است.
[کتاب مقدس به ما می‌آموزد که هدف دعا، خدای پدر است.] از زمان شیث در عهد عتیق، مردم نام خداوند را می‌خواندند ( پیدایش 4:26) ؛ از آن زمان، هدف دعاهای انبیا و اولیا خدای پدر است.
        با آمدن به عهد جدید، شاگردان عیسی خداوند از عیسی خواستند که دعا کردن را به آنها بیاموزد، همانطور که یحیی به شاگردان خود آموزش داد. خداوند عیسی به شاگردان خود یاد داد که دعا کنند و با این جمله شروع می شود: "پدر ما که در آسمانی ... " ( لوقا 11: 1-2 ؛ متی 6: 9) . خدای پدر در بهشت ​​پروردگار دعاها و هدف دعاهای ماست.

        هنگامی که عیسی خداوند می خواست دنیا را ترک کند، به شاگردان خود آموخت که دعا کنند: "هر چه از پدر به نام من بخواهید، به شما داده خواهد شد" ( یوحنا 15:16 ) ؛ "به شما راست می گویم، اگر شما هر چه را از پدر بخواهید و او آن را به نام من به شما خواهد داد" ( یوحنا 16:23 ) ؛ " ... چقدر بیشتر پدر شما که در آسمان است به کسانی که از او می خواهند چیزهای نیک خواهد داد" ( متی 7 ). :11 )) ؟ این آیات بالا تعالیم خداوند عیسی است؛ او به ما آموخت که هدف دعا، خدای پدر است. ما باید به نام خداوند عیسی از پدر بخواهیم، ​​و مهم نیست که چه چیزی بخواهیم، ​​خدای پدر آن را به نام خداوند عیسی برای ما برآورده خواهد کرد.

        هنگامی که خداوند عیسی بر روی زمین بود، خود او به خدای پدر دعا کرد: "ای پدر، ای خداوند آسمان و زمین، من از تو سپاسگزارم ... پدر" ( متی 11: 25-26) ؛ " ... بر زمین افتاد. زمین را بر زمین گذاشت و دعا کرد، ای پدر من، اگر ممکن است ... » ( متی 26:39 ، 42 ) ؛ «او گفت، ابا، ای پدر، همه چیز با تو ممکن است» ( مرقس 14:36) ؛ «ای پدر، زمان فرا رسیده است ... 1):یوحنا 17(» این به وضوح به ما نشان می‌دهد که صرف‌نظر از تعلیم خداوند عیسی یا نمونه او، او می‌خواهد هنگام دعا با خدای پدر روبرو شویم و به عنوان پسر به نزد او بیایم.

 

【آیا دعا کردن به خداوند عیسی مسیح نادرست است؟ ] برخی از مردم فکر می کنند که طبق آموزه و مثال کتاب مقدس، ما فقط می توانیم به خدای پدر دعا کنیم و نه به خداوند عیسی. در حقیقت، در عهد جدید، نمونه های زیادی از دعا به خداوند عیسی وجود دارد، در اینجا فقط به چند نمونه اشاره می شود: ( 1 ) "جذامی آمد تا او را پرستش کند و گفت: اگر خداوند بخواهد من پاک خواهم شد." ( متی 8 :2) ؛ ( 2 ) "عیسی وارد کفرناحوم شد، یک صدری جلو آمد و به او گفت: "خداوندا، بنده من فلج است و با درد شدید در خانه خوابیده است" ( متی 8 ). 5-6) . ( 3 ) " ( پطرس ) از شدت باد ترسیده بود، هنگامی که می خواست غرق شود، فریاد زد: "خداوندا، مرا نجات بده" ( متی 14:30) ؛ ( 4 ) "این را ثابت کنید. گفت: بله، من به سرعت می آیم، آمین، خداوند عیسی، من می خواهم که تو بیایی.» ( مکاشفه 22:20 ) .

 

[مومنان اجازه ندارند به مریم دعا کنند] کاتولیک‌های رومی فکر می‌کنند که وقتی مریم را دعا می‌کنند، او این درخواست را از طرف او انجام می‌دهد و خداوند عیسی او را می‌شنود، زیرا به مادر بیولوژیکی خود احترام می‌گذارد. این درس اشتباه است. در عهد جدید آمده است که مجوس مشرق زمین «کودک و مادرش مریم را دیدند، به زمین افتادند و «کودک» را پرستش کردند» ( متی 2:11 ) . خدا می خواهد که ما فقط به پسر محبوبش گوش دهیم ( متی 17 :5) .

 

【هیچ گاه غیر از خدا غیر خدا را هدف دعای خود قرار ندهید】 برخی فکر می کنند تا زمانی که پرهیزگار باشید حالتان خوب است. در واقع، این را نمی توان نادیده گرفت. ما فقط می توانیم به خدای یگانه دعا کنیم ( متی 4:10 ) . ما به اجداد خود احترام می گذاریم و دوست داریم و می توانیم مجالس یادبود برگزار کنیم، اما نه برای دعای اجدادمان، ما اولیاء و حکیمان را تحسین می کنیم و می توانیم برای آنها کتاب و زندگی نامه بنویسیم، اما هرگز برای این افراد دعا نمی کنیم، فکر می کنیم. فرشتگان بسیار بالا هستند، اما کتاب مقدس به ما اجازه می دهد که ببینیم، ما نباید به فرشتگان دعا کنیم ( مکاشفه 19:10 ) در واقع، فرشتگان نیز مانند ما بندگان هستند.

 

[دعای بسیاری از مردم صرفاً خدا را نادیده می گیرد] اگر بیمار برای مشاوره به بیمارستان مراجعه کند، نوبت به او برسد، وارد اتاق مشاوره می شود. دکتر از او خواست بنشیند به محض اینکه نشست شروع کرد به توضیح وضعیتش و بعد از صحبت زیاد از جایش بلند شد و مؤدبانه از دکتر خداحافظی کرد و رفت. آیا دکتر فکر می کند این شخص عجیب است؟ شاید بگویید چنین فردی در دنیا وجود ندارد! اما در واقع در اتاق سرپایی خدا از این قبیل بیماران زیاد هستند، زیرا آنها پیش خدا می آیند و قصد گوش دادن به سخنان خدا را ندارند، فقط با خودشان صحبت می کنند و بعد از صحبت می روند. آیا این می تواند الگوی شما برای دعا با خدا باشد؟

 

[خداوند که دعاها را می شنود] مبلغی در کوه های عمیق زندگی می کرد، روزی متوجه شد که غذا در دسترس نیست و نگران تمام شدن غذا بود. او در سلامتی نامناسبی بود و می‌دانست که نمی‌تواند مدت طولانی بدون غذا بماند، از این رو با جدیت دعا کرد. بعد از ظهر آن روز، او بسته ای حاوی چندین جعبه آرد جو را دریافت کرد، بنابراین او به مدت یک ماه با آرد جو دوسر کیک درست کرد و لوازمش به موقع به او تحویل داده شد. با وجود اینکه او یک ماه بلغور جو دوسر را به تنهایی می خورد، سلامتی او بهتر شد. وقتی او بعداً به دیگران شهادت داد، دکتری گفت: "اگر بیماری دارید که پزشک تجویز کرده است، به شما می گوید که یک ماه فقط بلغور جو دوسر بخورید." چقدر عالی! در جایی که طبیب نبود، خداوند او را شفا داد و دعایش را شنید، زیرا با تمام وجود به خدا اعتماد داشت.

 

※ دعا ما را در ارتباط دائمی با خدا نگه می دارد که مهمان نیست، بلکه دوست همیشگی است. - بور   

 

فصل پنجم چه زمانی دعا کنیم؟  

 

【زمانی را برای نماز اختصاص دهید】 برخی از مسیحیان شکایت دارند که بیش از حد مشغول دعا هستند. اما ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «اگر آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید دعا کنید، در حال حاضر مشغله بیشتری نسبت به چیزی دارید که خدا برای شما در نظر گرفته است.» بنابراین هر روز بخشی از روز را کنار بگذارید، از یک حصار استفاده کنید تا این زمان را ثابت نگه دارید. و وقت خاصی را برای اوقات فراغت در نظر بگیرید.از طریق دعا برای معاشرت با خدا بیرون بیایید. فقط سعی نکنید زمانی را برای دعا پیدا کنید - برای آن وقت بگذارید. اگر سعی کنید هر روز به وضعیت نگاه کنید و سپس وقت نماز را در برنامه خود قرار دهید، محکوم به فنا هستید. نماز را اولویت اول خود قرار دهید.

 

【همیشه و هر زمان دعای اضافی است】 ما مجبور نیستیم و نباید فقط در زمان‌های خاص به خدا دعا کنیم. هر زمان که بخواهید دعا کنید - در خیابان، در مسیر کار، در اتوبوس یا قطار در حین سفر. اما این دعاهای فی البداهه و برنامه ریزی نشده را باید «اضافی» دانست. رشد و توسعه زندگی مسیحی مستلزم آن است که عمداً یک عادت ثابت و منظم برای دعا ایجاد کنیم.

 

【نمونه خداوند عیسی】 ما باید در زمان مناسب دعا کنیم. هنگامی که خداوند عیسی بر روی زمین بود، به ما مثال خوبی داد:

        ( 1 ) در صبح زود دعا کنید: "صبح روز بعد، قبل از طلوع فجر، عیسی برخاست و به مکانی متروک رفت و در آنجا دعا کرد" ( مرقس 1:35) . ذهن انسان در بیدارترین و آرام ترین حالت خود در صبح است. این زمان برای وقف مطلق به خداست، پس صبح زود بهترین زمان برای دعاست. نه تنها این، بلکه هنگامی که ساعات صبح خود را به دعا می گذرانیم، از آن قدرت می گیریم تا بر وسوسه غلبه کنیم، در تمام طول روز زندگی مقدس داشته باشیم، و همه دعاها را مؤثر کنیم. پس هر روز که از خواب بیدار می شوید، اولین کاری که می کنید این است که به یک قرار نماز با خدا بروید.

        ( 2 ) دعا در شب: "در آن وقت عیسی برای دعا به کوه بیرون رفت و تمام شب را به خدا دعا کرد" ( لوقا 6:12 ) . در اینجا می بینیم که خداوند عیسی در شب دعا کرد و حتی تمام شب را به دعا اختصاص داد. دنیا در شب ساکت است و ما به راحتی می توانیم بدون هیچ مزاحمتی با روح با خدا خلوت کنیم. اگر بتوانیم تمام شب را برای دعا جدا کنیم، نیازی به عجله نداریم، زمان کافی داریم تا قلبمان را در برابر خدا آرام کنیم، تمام ذهن ما می تواند توسط روح القدس هدایت شود، و زمان کافی برای دعای کامل برای بسیاری داریم. چیزها

        ( 3 ) قبل از هر رویداد مهم دعا کنید: او قبل از انتخاب دوازده شاگرد دعا کرد؛ او قبل از موعظه بر روی کوه دعا کرد؛ قبل از خروج برای موعظه انجیل دعا کرد؛ همچنین قبل از اینکه توسط روح القدس مسح شود و وارد شود دعا کرد. در خدمت عمومی؛ قبل از اینکه به شاگردان اعلام کند که در شرف مرگ است، قبل از اینکه به صلیب برود تا مأموریت بزرگ خود را کامل کند، دعا بود ( لوقا 6 : 12-13 ؛ 9 : 18 ، 21-22 ؛ 3:21). -22 ؛ مرقس 1 :35-38 ؛ لوقا 6:12-13؛ 9:18، 21-22؛ 3:21-22؛ 22:39 تا 46) . هر زمان که در زندگی خود با یک مقطع حساس روبرو می شویم، باید از زمان بیشتری برای دعای آشکار با خدا استفاده کنیم تا از قدرت بهشت ​​استفاده کنیم.

        ( 4 ) پس از حوادث بزرگ دعا کنید: پس از اینکه خداوند به پنج هزار نفر با پنج نان و دو ماهی سیر کرد، جمعیت خواستند از او به عنوان پادشاه حمایت کنند و خداوند آنها را فرستاد تا به تنهایی از کوه بالا بروند و مدت طولانی را به دعا بگذرانند. خدا ( متی 14 23 ؛ یوحنا 6:15) . بنابراین او می تواند به پیروزی ادامه دهد. اگر بتوانیم پس از یک مقطع بزرگ در زندگی خود و پس از یک پیروزی بزرگ، همچنان به همین شکل دعا کنیم، همچنان تجربه پیروزی بیشتری خواهیم داشت. اما در واقع پس از اجابت دعای بسیاری از مردم و انجام کارهای بزرگ، تنها با خضوع نزد خدا نیامدند و تمام شکوه و جلال را برای خدا قائل نشدند، بلکه آنقدر از خود راضی بودند که خداوند مجبور شد آنها را کنار بگذارد.

        ( 5 ) هنگامی که زندگی بسیار شلوغ بود، او زمانی را به دعا اختصاص داد: او اغلب از جمعیت به بیابان عقب نشینی می کرد تا دعا کند ( لوقا 5 : 15-16 را ببینید) . برخی افراد آنقدر مشغول هستند که نمی توانند زمانی برای دعا پیدا کنند. بدیهی است که هر چه زندگی پروردگار پر مشغله تر باشد، دعایش بیشتر است. گاهی اوقات حتی برای خوردن وقت نداشت ( مرقس 3:20) و گاهی اوقات وقت لازم برای استراحت و خواب را نداشت ( مرقس 6:31 ، 33 ، 46) ؛ اما همیشه برای دعا وقت داشت؛ هر چه سنگین تر کار، بیشتر دعا می کرد.

 

【تفاوت بین نماز معمولی و هر وقت نماز】 نماز منظم به این معنی است که ما هر روز یک زمان مشخص را برای ارتباط با خدا تنها اختصاص می دهیم. ما باید تلاش کنیم که این وقت مهم و با ارزش باشد، بدون این وقت نماز منظم، در زندگی روزمره و در خدمت ضعیف می شویم.

        دعا کردن در هر زمان، دعای خودجوش قلب ما در شب و روز در هر زمانی است. ممکن است به دلیل یک غافلگیری غیرمنتظره باشد که باعث می شود در قلبمان خدا را ستایش کنیم؛ همچنین ممکن است به دلیل یک مشکل ناگهانی باشد که ما را به طور طبیعی به خدا متوسل می کند تا برای کمک دعا کنیم. این نوع دعا از قبل برنامه ریزی نشده است، فوری است و از یک تکانه لحظه ای ناشی می شود - مانند یک واکنش طبیعی.

 

【دلیل همیشه دعا کردن】 خداوند عیسی گفت: "مواظب باشید، مبادا دلهای شما از پرخوری، مستی و نگرانی های این زندگی سنگین شود و آن روز ناگهان مانند دام بر شما بیاید، زیرا به این ترتیب است. بر همه شما خواهد آمد، همه ساکنان روی زمین، همیشه مراقب خود باشید و همیشه دعا کنید تا از همه این چیزهایی که قرار است بیاید فرار کنید و در برابر پسر انسان بایستید.» ( لوقا 21 ) : 34-36) . اگر چه سخنان خداوند عیسی به زمان خاص و دشواری در تاریخ اشاره دارد، اما ما هنوز می‌توانیم در مواقع دشوار زندگی روزمره به آن اشاره کنیم. خواسته های نفسانی و دغدغه های دنیا نیروهایی هستند که باید دائماً با آنها برخورد کنیم. فساد در قلب ما می تواند به ما خیانت کند و ما را به بیراهه بکشاند، دغدغه های دنیوی می تواند بر ما غالب شود و حرکت در راه ایمان را سخت کند. چگونه می توانیم در برابر این دو فشار مقاومت کنیم؟ پاسخ این است که با «همیشه تماشا و همیشه دعا کردن» یعنی با ارتباط هر روزه با خدا می توانیم به خوبی با شرایط سخت زندگی خود کنار بیاییم. کسى که زندگى نماز ندارد، نه مى تواند با هجوم فساد درونى کنار بیاید و نه مى تواند در برابر هجوم وسوسه های بیرونى مقاومت کند.

 

【نمونه داوود】 داوود برای همه ما که با چالش های زندگی روبرو هستیم پیامی روشن و مختصر فرستاد: "درباره من از خدا می خواهم و خداوند مرا نجات خواهد داد. ناله کن، او صدای مرا خواهد شنید" ( مزمور 55:16 ). -17) . لازم به ذکر است که داوود نه تلاشی برای گول زدن دشمن داشت و نه آمادگی استفاده از زور را داشت، اولین اقدام او دعوت خدا بود. شهادت او یک کلمه مطمئن بود: «خداوند مرا نجات خواهد داد.» با این حال، او همچنین با دقت توضیح داد که درک او از نماز عجولانه و کوتاه نبوده و در مواقعی که مناسب بود، ذکر کرد که در نماز مغرب، صبح، ظهر، معنی بسیار روشن است: زندگی یک روز با خدا شروع می شود، با خدا می رود و با خدا تمام می شود.

        دانیال نیز سه بار در روز زانوهای خود را در برابر خدا خم می کرد ( دانیال 6:10 ) . در صورت امکان حداقل روزی سه بار به درگاه خداوند دعا کنیم.

 

[مایل به صرف زمان باشید] همه چیز در جهان توسط زمان اداره می شود رشد زندگی، بلوغ تحصیلی، مهارت ها، ایده ها و غیره همه نیاز به زمان دارند. در مورد امور معنوی هم همینطور است. بدون وقت گذاشتن، نمی‌توانیم با خدای قدسی صحبت کنیم، و نمی‌توانیم بین آسمان و زمین ارتباط برقرار کنیم. هیچ قدرتی برای نجات روح دیگران بدون صرف زمان وجود ندارد. همانطور که یک کودک به غذا و مطالعه روزانه نیاز دارد، زندگی فیض کاملاً به افرادی بستگی دارد که مایلند برای رشد آن وقت بگذارند. خداوند خشنود است که بهترین برکات خود را به کسانی بدهد که برای معاشرت با او وقت می گذارند تا بتوانند با او شریک شوند.

 

※ شما نمی توانید به روح نماز بچسبید مگر اینکه وقت بگذارید برای نماز. ─ سلوین هیوز   

 

※ وقتی قلبم تمایلی به دعا ندارد، زمانی است که به شدت نیاز به زانو زدن و دعا دارم. -اسپرجون _   

 

※ اگر به طور متوسط ​​شانزده ساعت در روز را صرف فکر کردن به چیزهای دنیا کنیم و فقط پنج دقیقه به خدا فکر کنیم، آنگاه دنیا دویست برابر واقعی تر از خدا به نظر می رسد. ─ ویلیام اینگه   

 

※ اگر برای دعا وقت نگذارید، هرگز برای نماز وقت نخواهید داشت. ─نگهبان نی   

 

※ هیچ عملی برای خود و دیگران سودمندتر از این نیست که عادت صبحگاهی را به طور مداوم در خود پرورش دهیم - در ابتدای روز بیش از نیم ساعت با خدا خلوت کنیم. - موت   

 

فصل 6 کجا دعا کنیم؟  

 

【مثال عیسی خداوند】 "او به تنهایی از کوه بالا رفت تا دعا کند. شب در آنجا تنها بود" ( متی 14:23 ) . وقتی خداوند عیسی یک انسان بود، اغلب دوست داشت با خدا خلوت کند. همه ما می دانیم که برقراری ارتباط با دیگران چقدر پر زحمت است، و همینطور خداوند عیسی. او در دنیا انسان بود و خستگی انسانی نیز داشت، بنابراین به فرصتی نیاز داشت تا قدرت خود را بازگرداند. چون خداوند اینگونه است پس ما چطور؟ آیا نیازی نیست که با خدای پدر تنها باشیم؟ اگر شخصی وجود داشته باشد که نیازی به خلوت با خدا نداشته باشد، او عیسی خداوند است. از آنجا که خداوند نمی تواند بدون زمان آرام کار کند، هیچ کس نمی تواند. باشد که هر بنده خدا اهمیت این درس را ببیند! باشد که کلیسای خدا بداند چگونه مؤمنانی را برای دستیابی به این حق عالی تربیت کند! باشد که هر مؤمنی با خدا خلوت کند!

        پروردگار ما دنیا را بسیار دوست داشت، اما چند بار در کتب مقدس می خوانیم که او موقتاً مردم را ترک کرد و به نماز کنار رفت. مکانی که او در آن کار می کند اغلب در کنار دریا است، اما او کوه ها را بیشتر دوست دارد، بنابراین می بینیم که او اغلب برای استراحت در شب به کوه می رود. تنها چیزی که امروز بیش از همه به آن نیاز داریم این است که با خداوند خلوت کنیم، زیر پای او بنشینیم و ساکت باشیم.

 

【به دنبال مکانی ساکت برای دعا بگردید】 در صورت امکان، مکانی آرام و بدون مزاحمت پیدا کنید. خداوند عیسی گفت: "هنگامی که دعا می کنید، به اتاق درونی خود بروید، در را ببندید و در خفا به پدر خود دعا کنید" ( متی 6 :6) . البته، مواقعی وجود دارد که مسیحیان باید دور هم جمع شوند تا دعا کنند ( متی 18:19).در اینجا خداوند عیسی درباره دعای شخصی صحبت می کند، نه دعای عمومی. راز قدرت در دعای شخصی، نماز خصوصی است. اگر شرایط اجازه دهد، هر مسیحی باید مکانی آرام برای دعا داشته باشد، زیرا چنین مکانی برای شما معاشرت های روحانی به ارمغان می آورد. حتی اگر اراده ای برای خواندن دعا نداشته باشید، انجمن هایی که محیط اطراف شما آورده است، شما را به نماز ترغیب می کند.

 

【از خدا بخواهید که شما را در مکانی مناسب راهنمایی کند】 پیدا کردن یک مکان آرام برای دعا برای برخی افراد تقریبا غیر ممکن است. برخی از مردم در خانه‌های بسیار شلوغ زندگی می‌کنند، برخی در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند و هم اتاقی‌هایشان مسیحی نیستند، بنابراین یافتن مکانی برای دعا کردن برای خود دشوار است. آسان نیست، اما همیشه ممکن نیست. وقتی خداوند دل مردی را می‌بیند که در آرزوی نزدیکی به اوست، شگفت‌انگیز است که خداوند فرزندانش را به یافتن مکانی مناسب و بدون مزاحمت هدایت می‌کند.

 

[هنوز می توانید در یک محیط پر سر و صدا به اتاق مخفی قلب خود عقب نشینی کنید] تاجر جوانی وجود دارد که هر روز برای رفتن به محل کار با قطار اولیه سوار می شود که 40 دقیقه طول می کشد. او گفت: "این زمان را برای برقراری ارتباط با خداوند اختصاص می‌دهم. اگرچه قطار اغلب شلوغ است، اما یاد گرفته‌ام که گوش‌هایم را نسبت به مزاحمت‌های اطرافم ناشنوا کنم. به محض اینکه قطار ایستگاه را ترک کرد، روح من به چیزی صعود کرد. من مقدسات را تصور کردم، جایی که خداوند را ملاقات کردم، او هر روز صبح با لبخندی بر لب از من استقبال می کرد: "خوشحالم که اینجا هستید."

        انکارناپذیر است که این راز در مدت کوتاهی آموختنی نیست، اما تا زمانی که صبر و استقامت داشته باشید، می توانید از تخیلات و اندیشه های مقدس خود نیز برای ساختن اتاق کوچک مخفی در دل خود استفاده کنید.

 

[لارنس می تواند در آشپزخانه ای پر سر و صدا دعا کند] لارنس نویسنده «با خدا» است. جست‌وجوی و شادی او در طول زندگی‌اش این بود که با خدا باشد – در مجاورت دائمی با خدا. وقتی برای اولین بار یاد گرفت که با خدا باشد، وقت معینی برای نماز داشت. بعداً حتی وقتی نماز نمی خواند یا در حال کار بود، با احتیاط قلبش را در پیشگاه خداوند قرار می داد. او همیشه فکر می کرد که خدا با او و در اوست. نتیجه چنین تربیتی این است که وقتی پرمشغله است باز هم می تواند افکار بهشتی را حفظ کند و احساس کند که قلبش در پیشگاه خداست. او شهادت داد: «وقتی در آشپزخانه شلوغ‌تر بودم، مثل وقتی بود که نماز می‌خواندم. با وجود اینکه همه‌جور صداها در آشپزخانه شنیده می‌شد و خیلی‌ها هم‌زمان به چیزهای زیادی دعوت می‌کردند، من به شدت ساکت بودم. با خدا باشید که انگار برای شام خداوند زانو زده اید.» شهادت او نشان می دهد که حتی در یک محیط بسیار پر سر و صدا، ما هنوز می توانیم به اتاق مخفی قلبمان عقب نشینی کنیم و ارتباط دائمی با خدا حفظ کنیم.

 

【هر جا که می توانید دعا کنید】 "من دوست دارم که مردی در همه جا بدون خشم و بدون نزاع دعا کند" ( اول تیموتائوس 2: 8) . نماز را هر جا باید خواند و همه جا باید خواند. اگر قرار است بتوانیم در هر جایی دعا کنیم، باید «بدون غضب و جدال» باشیم، که به معنای زندگی مقدس است. فقط با داشتن زندگی مقدس می‌توانیم دستان مقدس داشته باشیم و می‌توانیم همه جا نماز را بلند کنیم؛ در ایستگاه راه‌آهن، اسکله و کنار جاده نماز می‌خوانیم.

 

※ همه بدبختی های زندگی از یک سرچشمه شروع می شود و آن ناتوانی در نشستن در نمازخانه است. -پاسکال _   

 

※ اجازه ندهید که امور و دوستان خدا را از شما دور کنند. - اوراق قرضه   

 

※ موقعیت نماز نباید خیلی از موقعیت زندگی دور باشد. ─نگهبان نی   

 

فصل 7 چگونه دعا کنیم؟  

 

【بسیاری از مسیحیان دعا کردن برایشان مشکل است】 "من سال ها مسیحی هستم، اما دعا را بسیار خسته کننده می دانم. چند کتاب در مورد دعا خوانده ام، اما فایده ای ندارد - به کمک فنی نیاز دارم، اجازه دهید شما می تواند مانند سایر مسیحیان از دعا لذت ببرد.» سخنران، مارک، یک معلم میانسال، نام داشت. می گفت بعد از اینکه مسیحی شد به طور غریزی می دانست که باید نماز بخواند، اما هر بار که زانو می زد و می خواست با خدا صحبت کند، ذهنش خالی می شد و از انجام نماز بیش از پیش ناامید می شد.

        بسیاری از مسیحیان دعا کردن را دشوار می دانند، برخی به سادگی از برخی دعاهای آماده و چاپ شده استفاده می کنند؛ برخی برخی از عبارات ثابت را حفظ می کنند و دیر یا زود آنها را می خوانند؛ برخی دیگر فکر می کنند که دعا باید آن گونه که می خواهند باشد، بنابراین فقط زمانی دعا می کنند که می خواهند دعا کنند. . دعا یکی از مهمترین چیزها در زندگی مسیحی است و نمی توان آن را با احساسات نوسان ما کنترل کرد.

 

【دعا آموختنی است】 نماز چیزی نیست که به طور طبیعی حاصل شود، باید آموخته شود. طبق کتاب مقدس، دعا یک انگیزه نیست، بلکه پس از تولد دوباره انسان به آرامی آموخته می شود. واکنش های خاصی در زندگی فیزیکی وجود دارد که ذاتی هستند. مانند تنفس، نوزادان بدون آموزش تنفس به دنیا می آیند. بلع غریزه دیگری است و نیازی به آموزش آن نیست. این غرایز معمولاً با تمرین یا تجزیه و تحلیل زیاد بهبود نمی یابند. اما دعا فرق می کند، مثل پاسخ طبیعی بدن انسان نیست، باید یاد بگیرد که چگونه نماز بخواند. اینکه دعای شما مؤثر است یا نه، کاملاً به این بستگی دارد که چقدر درس دعا را یاد گرفته اید.

        مسئله دعا عمیق ترین و کم عمق ترین است. آنقدر عمیق است که مردم در تمام زندگی خود نمی توانند خوب یاد بگیرند. با این حال، آنقدر سطحی است که وقتی شخصی به خداوند ایمان آورد، می تواند دعا کند و پاسخ خدا را دریافت کند.

 

[یادگیری دعا هم نیاز به تئوری دارد و هم به عمل] شاگردان خداوند نمی گویند: «لطفا، پروردگارا، چگونه دعا کنیم.» بلکه می گویند: «خواهش می کنم، پروردگارا، به ما دعا یاد بده.» این درخواست به معنای هر دو نظریه است. و تمرین کنید. شاید به این دلیل باشد که می دانند تنها آموختن فنون نماز کافی نیست، بلکه در نماز عملی نیز با قوانین نماز آشنا هستند. هیچ مؤمنی با یک فرمول ساده نمی تواند به اوج دعا برسد. ساده ترین نکات را فقط می توان با صبر و تمرین ما آموخت. مثل این است که دو نفر می توانند یک قطعه موسیقی را اجرا کنند، بدیهی است که آنها یک کلید را فشار می دهند، اما سطح مهارت آنها با کلید می تواند بسیار متفاوت باشد. اگرچه نت های نواخته شده یکسان است، نتایج بیان شده متفاوت است و دعا نیز متفاوت است.

 

[این گونه دعا کنید] دعای خداوند دعای خود خداوند نیست، بلکه تعلیم خداوند به شاگردانش برای دعا است ( لوقا 11 :1-4 ؛ متی 6 :9-13 را ببینید) . اما منظور خداوند این نیست که هر بار که دعا می کنیم باید آن کلمات را تکرار کنیم، بلکه منظور این است که "این گونه دعا کنیم" ( متی 6 : 9 ) . خداوند در اینجا یک الگوی دعای معمولی به ما ارائه می دهد، تا بتوانیم محتوا و ترتیب دعاها را درک کنیم:

        ( 1 ) حمد و عبادت: «اسم قدّوسه» نام خدا دلالت بر خود خدا دارد؛ تقدیس نام خدا به معنای تقدیس خداست. وقتی مؤمنان عادی دعا می کنند، اغلب به انگیزه نیازها و خواسته های خود می شوند، بنابراین از همان ابتدا از خدا این و آن را می خواهند، اما خدایی را که برایش دعا می کنند نادیده می گیرند. خداوند در اینجا به ما می آموزد که مناسب ترین راه برای شروع دعا، ستایش و عبادت است. هر بار که به حضور خدا می‌آییم، باید با روح و صمیمیت او را ستایش و عبادت کنیم ( یوحنا 4 : 23-24) . وقتی ما اینقدر به خود خدا نزدیک هستیم، طبیعتاً قدوسیت و کرامت او را تحت تأثیر قرار می دهد.

        ( 2 ) اطاعت و جنگیدن: «ملکوت تو بیاید.» هنگامی که در دعا با خدا ملاقات می‌کنیم و متوجه می‌شویم که خدا چقدر بزرگ است، طبیعتاً با اخلاص در برابر حجت خدا سر تعظیم فرود می‌آوریم و چقدر مایلیم که به خدا اجازه دهیم قلب‌هایمان سلطنت کند. پادشاهان چنین میل به اطاعت باعث می شود فکر کنیم که زمین امروز هنوز پر از خیانت است و حتی در کلیسا نیز غالباً به اقتدار خدا احترام گذاشته نمی شود. پس دعایی برپا شد: ملکوت آسمانی خدا به زمین بیاید و تمام زمین تابع حکم خدا باشد و حصر خدا را بپذیرد. این یک دعای جنگی است، زیرا هرجا ملکوت خدا می آید، دشمن شیطان را باید از آن مکان بیرون کرد.

        ( 3 ) یک دل و همکاران: «اراده تو در زمین نیز چنانکه در آسمان است انجام شود.» اراده خدا در آسمان بلامانع است، اما نه به طور کامل در زمین. وقتی اراده انسان و اراده خدا در تضاد نباشد، خداوند ترجیح می دهد صبر کند تا آن را اجرا کند. دعا برای این است که به خدا این فرصت را بدهیم تا اراده خود را به ما ابلاغ کند تا بتوانیم اراده او را درک کنیم و در نتیجه اراده خود را طوری تنظیم کنیم که با اراده خدا یکی شویم. وقتی اراده فرزندان خدا با خواست خدا منطبق باشد، دعای آنها نیز بیانگر اراده خداوند است، خداوند چقدر مایل است که چنین دعاهایی را بشنود تا اراده او محقق شود. به این ترتیب، اراده خداوند از افراد به همه، از محلی به محلی و در نهایت به کل زمین گسترش می یابد.

        ( 4 ) اعتماد و شکرگزاری: «نان روزانه ما را امروز به ما بده.» آن دسته از ایماندارانی که اراده خدا را درک می‌کنند و می‌خواهند برای خدا زندگی کنند، باید عمیقاً بدانند: «ما در او زندگی می‌کنیم، حرکت می‌کنیم و حفظ می‌کنیم» ( اعمال رسولان 17:28 ). ) . نان روزانه نیاز فوری انسان است و خداوند منبع آفرینش و روزی است. دعا برای طعام روزانه از یک سو به معنای نگاه کردن و توکل هر روزه به خداوند و از سوی دیگر تفکر در مورد منبع غذا و آب و آب و شکر خالصانه از خداوند است.

        ( 5 ) اقرار کن و با گناه برخورد کن : « قرض ما را ببخش، چنانکه ما قرض دیگران را می بخشیم .» بدهکاری به معنای مدیون مرد بودن است ؛ بدهکار بودن به خدا، مدیون خدا بودن است. در زندگی روزمره مؤمنان، چه گناه کنند، چه باید بکنند اما انجام ندهند، چه بگویند اما نگویند، اینها همه بدهکاری به خداست، پس باید به گناهان خود در پیشگاه خدا اعتراف کنند و در نمازهای یومیه با آن برخورد کنند. مشارکت بی وقفه با خدا را حفظ کنید ( ر.ک. اول یوحنا 1 : 6-10) . و مشارکت ما با خدا تحت تأثیر رابطه ما با دیگران است؛ اگر ابتدا از دل خود بدهی های دیگران را به خود نبخشیم، ما را از دستیابی به بخشش خدا باز می دارد ( متی 5 :23-24 را ببینید) .

        ( 6 ) عریضه و امانت: « وسوسه نشویم، بلکه ما را از شر رهایی بخش » . از این رو خداوند به ما آموخت که در دعاهای روزانه خود از خدا بخواهیم که ما را به سمت وسوسه منفی سوق ندهد و از خداوند بخواهیم که ما را در جنبه مثبت از دست شیطان نجات دهد. این دعای پیشگیری و محافظت از خداوند است. مؤمنان نبايد آنقدر اطمينان داشته باشند كه از هيچ وسوسه‌اي نترسند و شيطان هم ترسي ندارد، اگر حمايت خدا نبود، هيچ كس از شر شيطان در امان نبود. بنابراین، ما باید خود را از طریق دعا و با ایمان برای محافظت از او در دستان خدا قرار دهیم ( ر.ک. 2 تیموتائوس 1:12 ) .

        ( 7 ) ستایش و آمین: «زیرا ملکوت و قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد. آمین.» این نشان دهنده اساس و هدف دعای ما و همچنین قصد دعای ما است. از آنجایی که پادشاهی و قدرت همیشه از آن خداست، پس خداوند قادر خواهد بود این دعا را برآورده کند؛ و هدف دعاهای ما جلال دادن خداست ( یوحنا 14:13 را ببینید ) و دعاهای ما به هیچ وجه ناگفته یا بی دل نیستند، بلکه "صادقانه آرزو" ( معنای اصلی "آمین" ) را بیان کنید.

 

【به نام خداوند دعا کنید】 خداوند عیسی گفت: "هر چه به نام من بخواهید، آن را انجام خواهم داد تا پدر در پسر جلال یابد. اگر چیزی به نام من بخواهید، آن را انجام خواهم داد." ( یوحنا 10). 4.13 ~ 14) . دعا به نام مسیح به چه معناست؟ این فرمولی نیست که در پایان دعاهایمان بگوییم: «به نام عیسی.» زیرا بدیهی است که این فرمول را می توان به راحتی برای هر دعای ظالمانه و خودخواهانه نیز به کار برد. این به معنای دعا کردن مطابق ذات مسیح است یا اگر عیسی در موقعیت من بود. خدا دعاها را فقط در صورتی اجابت خواهد کرد که در قلب عیسی مسیح باشند. سعی نکنید از خدا بخواهید کاری را انجام دهد که مسیح انجام نمی دهد. او فقط راه شما را نخواهد رفت. خدا نمی تواند کاری بر خلاف ذات خود انجام دهد.

        چک بانکی معتبر است، همه چیز به نام موجود در پایین بستگی دارد. بعضی ها فکر می کنند فقط با امضای امضا می خواهند هزاران یا ده ها هزار یوان برداشت کنند، می ترسم بانک پرداخت نکند، پس بهتر است آن را شخصاً وصول کنند. بعضی ها فکر می کنند نماز هم همینطور است. خدا باید به اولیاء اولیا و انبیا و همه اولیای معروف گوش بدهد می ترسم مردم عادی مثل من و شما گوش ندهند. در واقع، دلیل اجابت دعاها این است که بر نام مسیح تکیه می کنند. هر چقدر هم که دعا کننده فقیر و نادان باشد، خداوند دعاهای ما را به نام عیسی بی ارزش می کند.

 

※ تعلیق امتناع نیست. بسیاری از دعاها می گویند: «هنوز ساعت من فرا نرسیده است.» خداوند یک اراده از پیش تعیین شده و یک زمان از پیش تعیین شده دارد. ─انتخاب _   

 

※ هر دعایی که نتواند خود را به حرکت درآورد هرگز نمی تواند خدا را حرکت دهد. ─نگهبان نی   

 

※ موفقیت نماز از هر کاری بیشتر است. ─نگهبان نی   

 

※ به او ایمان داشته باشید! او با دلسوزی و عشق به دعای شما گوش می دهد. هیچ مشکلی در دنیا نیست که نتواند حل کند، گره ای از مرگ نیست که نتواند آن را رها کند. ─ FB Meyer   

 

※ برای یک دعای واقعی، کلمات باید مختصر باشد، نگرش باید تکریم باشد، هدف نباید خودخواهانه باشد و با ایمان، قطعاً خداوند این کار را برای شما انجام خواهد داد. ─ FB Meyer   

 

※ ایلیا فردی است با همان "خلق" که ما هستیم. فرقش این است که او اراده نمی کند و به نیروی جسمش اجازه انجام کارها را می دهد، بلکه با جدیت دعا می کند. ─ FB Meyer   

 

※ دعای واقعی نشان دادن پوچی درخواست کننده و غنای شنونده است. ─نگهبان نی   

 

※ من باور ندارم که چنین چیزی در تاریخ ملکوت خدا وجود داشته باشد: دعای درستی که با روح درست انجام شود هرگز مستجاب نخواهد شد. - کوهلر   

 

※ حتی زمانی که نمی‌خواهیم دعا کنیم، باز هم تصمیم می‌گیریم در پیشگاه خدا دعا کنیم، که می‌تواند عضلات قوی نماز ما را تمرین دهد و استقامت ایمان ما را بسیار افزایش دهد. ─ سلوین هیوز   

 

※ عمق معنویت و پوچی کار ما متناسب با نماز ماست. ─ یک مسیحی ناشناس   

 

※ اگر دنیا بی عدالتی باشد، شنیده می شود و اگر مسیحی ظلم باشد، «دعا می کند». اگر احساس ظلم کردی، برو نماز بخوان؛ به محض اینکه دعا کردی، خداوند با تو صحبت خواهد کرد. - کو شیوان   

 

※ مسئله این نیست که چقدر نماز می خوانیم، بلکه این است که چقدر طبق قانون نماز می خوانیم. دعایی که مطابق احکام نماز باشد واقعاً ارزشمند است. ─انتخاب _   

 

فصل هشتم زندگی دعای نزدیک شدن به خدا در صبح زود  

 

[صبح زود بهترین زمان برای نزدیک شدن به خداست] کتاب مقدس می گوید: "ای خداوند، در صبح صدای مرا خواهی شنید و صبح قلب خود را به تو اعلام خواهم کرد و مراقب خواهم بود" ( مزمور 5 : 3) . اگر غذایی ( مثل نان، کیک و ... ) هدیه می دهیم، باید تازه باشد. به همین ترتیب وقتی با پروردگار ارتباط برقرار می کنیم باید صبح را انتخاب کنیم زیرا صبح مانند چهره جدید اولین ثمرات است اگر بتوانیم وقت صبح را به پروردگار اختصاص دهیم آرام در پیشگاه پروردگار منتظر بمانیم و بر خواندن تمرکز کنیم. کتاب مقدس، دعا کردن، و ارتباط با خداوند در روح، آنگاه تمام روز برآورده خواهد شد. زندگی مقدس است. صبح زود که امور روز ما را آشفته نکرده است، دلمان کاملا سفید است. صبح زود نیز خلوت ترین زمان محیط است، زمانی که مردم مشغول نیستند و مهمانان اینجا نیستند، فقط از این زمان گرانبها به عنوان طلا برای ارتباط با پروردگار استفاده کنید.


[ بازدید : 535 ]

یک بار، مودی مبشر بزرگ برای بسیاری از کودکان در یک جلسه کودکان

پنجشنبه 12 اسفند 1400
20:31
رضایی نابید

【دعا فقط درخواست چیزها از خدا نیست】 یک بار، مودی مبشر بزرگ برای بسیاری از کودکان در یک جلسه کودکان در ادینبورگ، اسکاتلند موعظه کرد. او پرسید: «نماز چیست؟» در کمال تعجب، ده‌ها دست کوچک در سالن بلند شد. از این رو از کودکی خواست تا پاسخ دهد و او گفت: «دعا به نام خداوند عیسی است، اعتراف به گناهانمان، سپاسگزاری از رحمت خدا، و ارائه خواسته های خود به خدا در اراده او.» این حدود نیم قرن است. پیش.
        اکثریت قریب به اتفاق مسیحیان امروزی می گویند: «دعا، درخواست چیزی از خداست.» در ذهن برخی افراد، دعا برای پریشانی است! مثلاً در برابر خطر، بیماری، کمبود، سختی - آن وقت است که دعا می کنند. مانند یک ملحد که در معدن زغال سنگ فرود می آید؛ وقتی سقف گودال شروع به فرو رفتن می کند، شروع به دعا می کند. پیرمرد مسیحی که شاهد این صحنه بود، گفت: "افسوس، فقط مصیبتی مانند این باعث دعا می شود."
【نماز بازگشت دل به سوی خداست】 معنای واقعی کلمه «دعا» گرایش به اراده است، یعنی اراده به سوی خدا. تمام دعاهای واقعی این است که خدا را بجوییم و به خاطر خدا همه چیزهایی که نیاز داریم داریم. به بیان ساده، دعا، چرخش قلب انسان به سوی خداوند است.
        خدا همیشه در کنار ماست، اما ما همیشه در کنار او نیستیم. وقتی مردم دعا می کنند، این فرصت خداست. یک یهودی سالخورده می گوید: «نماز لحظه ای از تاریخ کور در آسمان و زمین است»
【دعا برای باز کردن درب به سوی خداست】 دعا این است که اجازه دهیم خداوند عیسی وارد قلب ما شود. "اینک، من بر در ایستاده و در می زنم، و اگر کسی صدای مرا بشنود و در را بگشاید، نزد او خواهم آمد و با او شام خواهم خورد و او با من" ( مکاشفه 3:20 ) . آیات فوق ابتدا به ما می فهماند که این دعای ما نیست که پروردگار را تحریک می کند، بلکه خداوند است که ما را به دعا برمی انگیزد. او در دل ما را می زند. او به ما می فهماند که می خواهد به قلب ما بیاید. دعاهای ما اغلب نتیجه این است که خداوند در قلب ما را می زند.
        دعا چیزی نیست جز باز کردن درهای قلب، باز کردن راهی برای خداوند عیسی برای کمک به ما، و استفاده از قدرت خود برای حل مشکلات ما
[دعا برای تجربه حضور خداست] برادر لارنس گفت: «دعا احساس حضور خداست.» یکی از دوستان باسنر، مرد خدا، زمانی که او در حال دعا بود، نزد او رفت. دوست حس شگفت انگیزی از نزدیک شدن خدا داشت. این دوست گفت: وقتی بسنر با دستانش روی صورتش را پوشانده بود دعا کرد، از ترس دست زدن به خدا جرأت نداشتم دستم را در تاریکی دراز کنم.
       دکتر ویلبر چپمن یکی از بنده های خدا یکبار به یکی از دوستانش نامه نوشت و گفت: من در مورد نماز چیزهای زیادی یاد گرفتم، قبلاً در انگلیس جلسه داشتیم و مخاطبان زیاد نبودند، اما یک مبلغ آمریکایی برای ما بود. دعا کنید و از خدا بخواهید که شما را برکت دهد. به این مبلغ معروف " هاید آف پریِر " می‌گفتند، شگفت‌انگیز بود، وضعیت جلسه بلافاصله تغییر کرد، نه تنها سالن پر شد، بلکه بیش از 50 نفر تصمیم گرفتند که خداوند را بپذیرند. بعد از آن از آقای هاید خواستم که در اتاقم برایم دعا کند، او پنج دقیقه زانو زد و حرفی نزد، در آن زمان تقریباً صدای ضربان قلب خود را می شنیدیم، اما احساس می کردم که خدا با ماست. و من نتوانستم جلوی گریه را بگیرم. آقای هاید با صورت بالا و چشمان پر از اشک گفت: «خدایا!» پنج دقیقه حرفی نزد، اما می‌دانست که با خدایان است و دعایش برای من از اعماق می‌آمد. از قلب او بله، من هرگز در زندگی خود در مورد آن نشنیده ام. وقتی بلند شدم، می دانستم که دعای واقعی چیست، و مطمئن بودم که دعای قدرتمندی است که قبلاً هرگز آن را تجربه نکرده بودم. این نوع دعا را «دعای ساکن در نهان حق تعالی» می گویند.
【نماز نفس حیات معنوی است】 اگر نفس نکشید بدن شما زنده نمی ماند و اگر نماز نخوانید زندگی معنوی شما نیز رو به افول می رود. برخی از حیوانات در اعماق اقیانوس زندگی می کنند، مانند نهنگ، این یک گونه آبزی معمولی نیست، و نه یک پرنده دریایی، دریا را خانه خود می نامد و هرگز نباید به ساحل بیاید، اما هنوز هم باید هر از گاهی بلند شود. زمانی که در امواج و دریا شنا می کند از آب بیرون بیایید تا هوا را تنفس کنید وگرنه نمی تواند در آب متراکم دریا دوام بیاورد، اگرچه مانند هژمون اقیانوس گران است. همانطور که نیازهای اولیه حیوانات باید برآورده شود، زندگی معنوی مسیحی نیز نیازهای ضروری دارد، یعنی گاهگاهی به سوی خدا عروج کند، از طریق دعا به ملکوت متعالی و مقدس او عروج کند، و از فیض خدا بهره مند شود. خدا برای حفظ زندگی معنوی. اگر از صعود نهنگ به سطح زمین جلوگیری شود، خفه می شود، زیرا نمی تواند نفس بکشد؛ اگر مسیحی از صعود به سوی خدا منع شود، زندگی معنوی او نیز به دلیل عدم دعا می میرد.
[ما از طریق دعا در کمال خدا دم ​​می‌زنیم] تشبیه بسیار مناسبی است که نماز را به نفس کشیدن تشبیه کنیم. هوای مورد نیاز بدن ما در اطراف ما است. خود هوا به دنبال فرصتی برای ورود به ما است و به همین دلیل به ما فشار می آورد. همه ما می دانیم که تنفس هوا کار سختی نیست، اما توقف آن آسان نیست. ما فقط باید از اندام های تنفسی خود استفاده کنیم و هوا به طور طبیعی وارد ریه ها می شود تا نیازهای بدن را تامین کند. هوای مورد نیاز روح ما نیز همیشه در اطراف ماست. خدا در مسیح ما را با تمام غنای فیض احاطه کرده است، ما تنها زمانی می توانیم آن را دریافت کنیم که درهای قلب خود را باز کنیم. دعا نفس روح است، وسیله ای برای استقبال از مسیح در قلب های خشک ما.
【نماز معاشرت بهشتی است】 عنکبوت تارى را در انبار چرخاند. فیلامنتی را از تیری روی پشت بام کشید. وب آن توسط این رشته پشتیبانی می شود. تخم می گذارد و عنکبوت های کوچک زیادی بیرون می آورد. این عنکبوت های کوچک در حال تفریح ​​در اینترنت هستند. عنکبوت کوچکی نگاهی اجمالی به رشته ای که از تیرهای سقف کشیده شده بود را دید. اهمیت این رشته را نمی دانست و فیلامنت را شکست و در نتیجه کل شبکه از بین رفت. مسیحیان همچنین دارای رشته‌ای بلند هستند که به آسمان منتهی می‌شود و به وسیله آن زندگی مسیحی خود را حفظ می‌کنند. دعا برای معاشرت با بهشت ​​و جذب انرژی برای حفظ زندگی در زمین است.
【دعا شناخت خدا در ارتباط با خداست】 دعا فقط درخواست چیزی از خدا نیست، اگرچه ما برای بیان وابستگی کامل خود به خدا چیزی می خواهیم. نماز هم ارتباط با خدا است - ارتباط با خدا - ( نه فقط ) ارتباط با خدا. ما مردم را با صحبت کردن با آنها می شناسیم، همانطور که خدا را با صحبت با خدا می شناسیم. بالاترین اثر دعا رهایی از شرّ یا بدست آوردن چیزی نیست، بلکه شناخت خداست. «این حیات جاودانی است تا خدای یگانه خود را بشناسید و عیسی مسیح را که فرستاده‌اید بشناسید» ( یوحنا 17 :3) . آری دعا موجب شناخت بهتر خداوند می شود که بالاترین کشف روح است.
       دعا برای این است که ما با خدا تماس بگیریم و با او ارتباط برقرار کنیم؛ با این کار، خداوند این فرصت را پیدا می کند که خود را در ما آشکار کند تا اراده او را بشناسیم. خداوند در حالی که قلب خود را به روی ما می گشاید، ضعف ها، اشتباهات، موانع و مشکلات ما را نیز به ما گوشزد می کند و به ما قدرت می دهد تا آنها را برطرف کنیم.
【دعای خیلی ها مکالمه با خدا نیست】 اگر مریضی برای مشاوره به بیمارستان بیاید نوبتش که شود وارد اتاق مشاوره می شود. دکتر از او خواست بنشیند به محض اینکه نشست شروع کرد به توضیح وضعیتش و بعد از صحبت زیاد از جایش بلند شد و مؤدبانه از دکتر خداحافظی کرد و رفت. آیا دکتر فکر می کند این شخص عجیب است؟ شاید بگویید چنین فردی در دنیا وجود ندارد! اما در واقع در اتاق سرپایی خدا از این دست بیماران زیاد هستند، زیرا آنها پیش خدا می آیند و قصد گوش دادن به سخنان خدا را ندارند، فقط با خودشان صحبت می کنند و بعد از صحبت می روند. آیا این می تواند الگوی شما برای دعا با خدا باشد
[نماز ریل کار خداست] واقعاً همان طور که ریل به قطار است نماز به کار خدا نیز همینطور است. قطار قدرتمند و قدرتمند است و هزاران مایل را در روز طی می کند؛ اما اگر ریل نباشد، یک پله هم حرکت نمی کند و به محض حرکت در زمین فرو می رود. می تواند به هر جایی برود، اما بدون جایی که ریل ها در آن قرار می گیرند نمی تواند. این رابطه بین نماز و کار خداست. به درستی که خداوند توانا و توانا است و کار او غیرقابل مقایسه است، اما اگر من و شما در دعا با خدا همکاری نکنیم و از دعا برای هموار کردن راه اراده خدا استفاده نکنیم، «کثیر» نخواهیم شد. دعا کنید تا خداوند به طرق مختلف عمل کند، اما خدا نه کار می‌کند و نه می‌تواند کار کند. خیلی چیزهاست که خدا می خواهد و می خواهد و دوست دارد انجام دهد، اما چون فرزندان خدا با او همدردی ندارند و با دعا راه را برای او باز نکرده اند، محدود شده است.

 

※ دعا روح من را به سوی خدا می چرخاند: "خدایا، قلب من به تو می نگرد" ( مزمور 25 :1) . روح و روح مستقیماً در یک قرار کور هستند. ─ یک مسیحی ناشناس   

 

※ دعا، معاشرت با خداست. درخواست از خدا معاشرت نیست، لذت بردن از خدا معاشرت است. - داربی   

 

※ زندگی در مشارکت با خدا، ما به خود فکر نمی کنیم. چهره موسی می درخشید، اگرچه دیگران آن را می دیدند، اما او آن را نمی دانست. - داربی   

 

※ من زمان زیادی را صرف تنظیم قلبم برای خواندن نماز در هر زمان می کنم، زیرا نماز رابط بین آسمان و زمین است. ─ ماچی   

 

※ اولین نشانه واقعی زندگی معنوی نماز است و دعا راه حفظ حیات معنوی است. - دکتر گوسلی   

 

※ ترک جمعیت و خلوت با خدا تنها راه قطعی است که ما را قادر می سازد به برکت و قدرت خداوند در میان جمعیت زندگی کنیم. - اندرو موری   

 

※ برای جلوگیری از همه نمازهایی که نماز نیستند. ─نگهبان نی   

 

※ همه نمازها باید معنوی باشد نمازهای غیر معنوی نماز نیستند و تاثیری در نماز ندارند. ─نگهبان نی   

 

فصل دوم چرا دعا کنیم؟  

 

【چرا نیاز به دعا دارید】 اولین چیزی که باید بپرسیم این است: چرا باید دعا کنیم؟ دعا چه فایده ای دارد؟ از آنجایی که خدا دانای کل است، چرا باید به او بگوییم ( فیلیپیان 4 : 6) ؟ چون او هم قادر مطلق است، چرا صبر می کند تا ما دعا کنیم تا او برای کار برخیزد؟ چرا فقط کسانی که درخواست می کنند می توانند دریافت کنند، کسانی که می جویند می توانند ببینند، و کسانی که در می زنند می توانند وارد شوند ( متی 7 :7) ؟ چرا خدا می گوید: "شما دریافت نمی کنید زیرا نمی خواهید" ( یعقوب 4 : 2) ؟

 

【دعا می تواند دست خدا را به حرکت درآورد】 دلیل منحصر به فرد دعا این است که خداوند با اجابت دعا در نظم طبیعت دخالت می کند و کارهایی را انجام می دهد که اگر خدا دخالت نمی کرد نمی توانست و نمی توانست انجام دهد. بنابراین، دعا بر اساس اعتقاد ماوراء طبیعی است که خداوند مستقیماً در امور انسان دخالت می کند و یکی از راه های دخالت دادن خداوند از طریق دعا است. چون خداوند حاضر است در امور مردم مداخله کند، نماز برای وجود آن لازم است - مگر اینکه مردم از نماز خودداری کنند، نماز منتفی می شود.

 

【دعا می تواند کمک کند تا مردم در هر زمانی از خداوند کمک بگیرند】 بیمار می گوید: وقتی پرستار تخت مرا مرتب کرد، قبل از گفتن شب بخیر، به من یادآوری کرد که به زنگ برق کنار تخت توجه کنم و با مهربانی گفت: «اگر تو به هر چیزی نیاز دارید، فقط روی دکمه کلیک کنید، و ما همانجا خواهیم بود!» ساعت 12:30 شب، احساس درد شدیدی کردم، بنابراین دکمه را فشار دادم. زنگ چشمک زد و من می دانستم سیگنال ارسال شده است. اما من صبر کردم و منتظر ماندم - پنج دقیقه، ده دقیقه، بیست دقیقه، سی دقیقه گذشت، و بعد از چهل دقیقه، دو پرستار با عجله شروع به ورود کردند، و من آنقدر عصبانی بودم که به آنها سرزنش کردم: "از شما می پرسم لعنتی چیست؟ به خدمات فوری خود ادامه می‌دهیم؟» وقتی فهمیدم چرا آنها به تأخیر افتاده‌اند، نمی‌توانم برای گاف‌هایم متاسفم. آنها کمبود پرسنل داشتند و یک بیمار در شرایط اضطراری قرار داشت و مانع از خروج آنها شد.

        این نشان می دهد که کمک های انسانی گاهی غیر قابل اعتماد است. اگر روی کمک انسان حساب کنیم، دیر یا زود همه ما ناامید خواهیم شد. حتی بهترین دوست ما هم محدودیت هایی دارد. با این حال کسی هست که هرگز آنقدر مشغول نیست که به «زنگ دعا» ما پاسخ دهد. یادت باشد او همیشه در کنارت است و خداوند حتی ضعیف ترین دعاهای تو را می شنود.

 

【دعا می تواند از نیروی روح القدس استفاده کند】 قدرتی وجود دارد که از ارتشی متشکل از هزاران اسب بزرگتر و قدرتمندتر است. این دعای مؤمنان است که از قدرت روح القدس استفاده کنند. مؤمنان در دوران باستان و مدرن با استفاده از قدرت روح القدس در دعا به چیزهای باورنکردنی دست یافته اند. با این حال، چه بسیار مؤمنانی که امروزه دعا و دعای استفاده از نیروی روح القدس را نادیده می گیرند؛ آنها هر کاری را با قدرت خود انجام می دهند و جای تعجب نیست که در نهایت به یک آشفتگی ختم می شوند! این چیزی است که ما باید برای آن آماده باشیم.

        می گویند وقتی کشتی آهنی ساخته می شود تا وارد آب شود، حتی انگشت کودک می تواند ماشین را فشار داده و مستقیماً به داخل آب برود. این شگفت انگیز است، اما قدرت دعا حتی شگفت انگیزتر است. دانشمند معروفی گفت: "دعا بزرگترین قدرت در جهان است." بله، خداوند به وضوح چنین وعده داده است ( مرقس 11:23) . چه ضرری است اگر از نماز غفلت کنیم!

 

【دعا و قدرت با هم علّت دارند】 انجیل لوقا گزارش می دهد که روزی عیسی برای دعا به بیابان رفت و گفت: "قدرت خداوند با عیسی بود تا بیماران را شفا دهد" ( لوقا 5 :16-). 17) . دعا و قدرت با هم مرتبط هستند. برخی این دو را به عنوان "دوقلوهای به هم چسبیده معنوی" توصیف می کنند.

 

【گشودن گنج ها با دعا】 بهترین هدیه های خداوند مانند جواهرات گرانبها در جایی قفل شده است و برای داشتن آنها باید ایمان راسخ و دعای جدی و مستمر داشت، زیرا خداوند کسانی است که او را ثواب انسان می خواهند.

 

【دعا می تواند ما را خوشحال کند】 در کتاب مقدس گزارشی وجود دارد که عیسی هنگام دعا خوشحال شد ( لوقا 10:21 ) . پولس همچنین گفت: "هرگاه برای همه شما دعا می کنم، همیشه با شادی دعا می کنم" ( فیلیپیان 1: 4) . برادران و خواهران عزیز، نگرش شما نسبت به نماز چیست؟ برخی نماز را یک امر عادی می دانند، اگر نماز نخوانند، نمی توانند بخوابند و نمی توانند به نماز ادامه دهند، بنابراین باید با آن کنار بیایند؛ نیش از بین می رود. دعا در واقع گفتگو با پدر است و گفتگوی پدر و پسر لذت یک رابطه خانوادگی است. ما بدون شادی یا به خاطر اینکه لطف خدا را در دعاهایمان به حساب نمی آوریم، دعا می کنیم. یک کشیش پیر بازنشسته اغلب می گفت: تا زمانی که به این فکر می کنید که چگونه خداوند همه گناهان شما را بخشیده است، همین یکی برای شادی و سپاسگزاری شما کافی است.

 

【نماز ما را رودخانه می کند】 شعار سنت فرانسیس: "فراتر از قدرت من". تا زمانی که دعا می کنیم، می توانیم بیش از آنچه فکر می کنیم انجام دهیم و به چیزهایی فراتر از توانایی خود برسیم. بسیاری از مسیحیان خود را سدهایی می‌دانند که مقدار معینی آب را در خود نگه می‌دارند، اما اگر ما خود را کاملاً متعهد به دعا کنیم، فقط سد نیستیم، بلکه رودخانه‌ایم. همانطور که ما به فواره بی پایان متصل هستیم، امکانات بی پایانی داریم.

 

【دعا برای اینکه معنویت شما خراب نشود】 انسان مانند ماشینی است که باید هر روز از آن نگهداری کرد. آیا آب تمام می شود؟ تمام شدن روغن؟ آیا شمع خراب است؟ چراغ راهنما خراب است؟ آیا ترمزها سالم هستند؟ بررسی کنید که ژو بی در جاده "از بین نرود". به همین ترتیب، ما باید خودمان را تنظیم کنیم و هر روز خودمان را به این ترتیب بررسی کنیم - از طریق نماز روزانه و تمرین معنوی، تا از نظر روحی "شکستن" نشویم.

 

【نماز نخواندن می تواند روح را خفه کند】 مسیحی که دستگاه تنفس دعایش را به هوای تازه بهشت ​​وصل نمی کند مانند غواصی که فکر می کند مجبور نیست تجهیزات غواصی خود را قبل از غواصی در اعماق چک کند به محیط خفقان آور امروزی می پرد، به همان اندازه احمق است. معنویت ما معمولاً به دلیل خفگی ناشی از خودکشی ضعیف و کم رنگ می شود.

 

【نماز نیروی محرکه زندگی مسیحی است】 خواهید دید که هر چه بیشتر دعا کنید، زندگی معنوی شما بیشتر می شود و هر چه بیشتر دعا کنید، زندگی شما قدرتمندتر خواهد بود. هر چه در امر نماز وفادارتر باشید زندگی شما با برکت بیشتر می شود و اگر در نماز کاهل کنید زندگی تان کسل می شود. اگر می دانید چگونه دعا کنید، می دانید چگونه زندگی کنید، در غیر این صورت، فقط زندگی می کنید. وقتی نماز می خوانی، مثل لامپی می مانی که به برق وصل شده، سرشار از حیات و قدرت؛ اگر نماز نخوانی، مثل لامپی هستی که قطع شده- مرده.

 

[نماز باعث می شود مردم در وضعیتی بالاتر زندگی کنند] مسافری در مورد تجربه خود از سفر به کانال پاناما گفت: «ما از اقیانوس عبور کردیم و سپس قفل کانال مسدود شدیم، راهی برای پرسیدن وجود نداشت. برای کمک، و آزادی خود را از دست دادیم، اما ببینید، احساس می‌کردیم که ما را بلند می‌کنند، و فواره‌ای عظیم از پایین فوران کرد و در کمال تعجب، بدنه عظیم به ارتفاع سی و پنج فوتی کشیده شد. هفت دقیقه. سپس دروازه‌ها باز شدند. سپس به آرامی از آن ارتفاع به آغوش دریاچه گتون رفتیم . دعا در تالار اسرار دقیقاً همین است - شما را از دنیای بیرون می‌بندد؛ در عمیقاً به روی شما باز می‌شود. قفل شده انگار در محاصره ای ضعیف و درمانده محبوس شده ای و آنگاه قدرت بیکران خداوند شروع به پرکردن تو می کند و بی صدا و با قدرت و بدون هیچ ردی به سطحی بالاتر برده می شوی بی زحمت و بی سر و صدا و آسان . وقتی در باز می‌شود، بیرون می‌روی و وارد قلمرو بالاتر زندگی می‌شوی.

 

[نماز کاری است که مؤمنان باید انجام دهند] مارتین لوتر زمانی نوشت: «همانطور که لباس‌سازی یک شغل خیاطی است و تعمیر کفش یک شغل کفاشی است، نماز نیز کار یک مسیحی است.» بنابراین، دعا به یک وظیفه مسیحی تبدیل شده است. چاره ای ندارند مؤمن حق انتخاب ندارد که بخواهد یا نه، باید نماز بخواند. مسیحی بودن بدون دعا به همان اندازه غیرممکن است که شخصی بدون نفس کشیدن زندگی کند.

 

[دعا نکردن گناه است] سموئیل نبی گفت: "اما من هرگز از دعا برای شما دست برنخواهم داشت تا در برابر خداوند گناه کنم" ( اول سموئیل 12:23 ) . هوک معروف پوریتان می گوید: «نماز کار اصلی من است و فقط از طریق دعا می توانم کارهای دیگر را انجام دهم.» بدون نماز، کلیسا بیشتر شبیه شهری بدون آب، برق، ترافیک، تلفن و بدون است، حتی دشوارتر است. تصور کنید که پلیس نظم را حفظ می کند.

 

【هیچ جایگزینی برای نماز وجود ندارد】 نماز را نمی توان با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد. تقریباً هر چیز دیگری در جهان را می توان یکباره جایگزین کرد، اما نماز را نه. پاهای اره شده را می توان با پاهای مصنوعی جایگزین کرد و افرادی که ناشنوا هستند می توانند از سمعک استفاده کنند. هنگامی که قسمت خاصی از بدن انسان برداشته می شود، ممکن است تاثیر زیادی روی بیمار نداشته باشد و حتی می توان اعضای برداشته شده را با ابزارهای پلاستیکی با طراحی ظریف جایگزین کرد. مثال دیگر این است که به محض قطع شدن ارتباط بی سیم، می توانیم برای تکمیل کار از تلفن، تلگرام، هواپیما یا ماشین برای تعویض آن استفاده کنیم و حتی به افراد برای ارسال پیام با پای پیاده تکیه کنیم، بهتر است جایگزین داشته باشیم تا هیچ. اما دعا متفاوت است و هیچ چیز جایگزین آن نمی شود.

 

[دعا کنیم] شخصی گفت: «علم مثل آهن است و حکمت مانند آتش است، فقط حکمت است که علم را ذوب می کند و کهنه نمی شود.» گفتم: «حقیقت مانند آهن است و نماز مانند آتش. فقط دعا می تواند حقیقت را به ما تبدیل کند. زندگی. برادران، بیایید دعا کنیم، دعا کنیم، دعا کنیم!»

 

※ من کارهای زیادی برای انجام دادن دارم، بنابراین باید سه ساعت در روز را به نماز بگذرانم. - مارتین لوتر   

 

※ اگر نماز نخوانی، ممکن است خداوند تو را از کار بیرون بکشد و کنار بگذارد تا به تو نماز خواندن بیاموزد. ─ آر.ام مک‌چین   

 

※ ما به قدرت دعا اعتقاد داریم، زیرا نماز چرخ لازم برای اداره جهان توسط خداوند است؛ ما معتقدیم که خداوند به دعاهای خالصانه مردم گوش می دهد. -اسپرجون _   

 

※ اگر مؤمن در نماز کوتاهی کند، در همه چیز شکست می خورد. ─نگهبان نی   

 

※ بهشت ​​مملو از حیات، قدرت و برکات مورد نیاز در زمین است و دعا در زمین قدرتی است که آن برکات را به ارمغان می آورد. - اندرو موری


[ بازدید : 33 ]

علوم غريبه چيست برای کسانی که مشتاقانه به جای قدرت دعا به دنبال

پنجشنبه 12 اسفند 1400
20:29
رضایی نابید

علوم غريبه چيست برای کسانی که مشتاقانه به جای قدرت دعا به دنبال شکل هستند،علوم غريبه چيست بدیهی است که روح جهل، نامقدس و حسادت در دلشان بر آنها چیره شده است.
تعداد کمی از آنها می دانند تولد دوباره چیست؟ارتباط با پدر از طریق پسر چیست؟در قلب آنها چه احساسی از نیروی فیض وجود دارد که آنها را تقدیس می کند؟
  زیرا علیرغم دعاهایشان در نفرین و مستی زندگی می کنند. ،علوم غريبه چيست زنا و زشتی ها در ایام. پر از کینه توزی و در عین حال حسادت و فریبکار و آزار فرزندان عزیز خدا. آه، چه قضاوت وحشتناکی بر سر آنها خواهد آمد! تمام دعاهای آنها هرگز نمی تواند به آنها کمک کند، یا آنها را از قضاوت خدا حفظ کند.
ج) نماز ریزش قلب است. در دعا نوعی خودنمایی وجود دارد، گشایش دل به سوی خدا، ریزش محبت آمیز دل با دعا و نوحه و سوگواری.
داوود گفت: «پروردگارا، آرزوهای من در پیشگاه توست و آه های من بر تو پوشیده نیست. (مزمور 38:9)
جای دیگری وجود دارد که می‌گوید:علوم غريبه چيست «دلم به خدا، خدای زنده می‌خواهد؛ کی خدا را ببینم؟ (مزمور 42:2، 4) بدیهی است که «قلب من بسیار غمگین است» که بیانگر معنایی است که عبارت است از ریختن زندگی گرانبها و نیروی تمام بدن از طریق دعا برای خدا.
همانطور که کتاب مقدس دیگری می گوید: "ای مردم همیشه به او اعتماد کنید و دل های خود را به حضور او بریزید. (مزمور ۶۲:۸)
برای آن ارواح بیچاره در اسارت و اسارت، این راه نجات و دعای وعده است. «اما در آنجا یهوه خدای خود را خواهید جست و هنگامی که او را با تمام دل و جان خود بجویید،علوم غريبه چيست او را خواهید یافت. (تثنیه ۴:۲۹)
باز هم، دعا کردن به معنای ریختن قلب خود به سوی خدا است، که همچنین بیانگر کیفیت روح دعا است. از نوع دعایی است که به خدای بزرگ می رسد.
  «کِی بیایم و در پیشگاه خدا حاضر شوم؟» وقتی می شنود که کسی در مورد حقیقت نفس بحث می کند، می توان دعا کرد: تنها خداوند آرامش و رضایت روح است. «بیوه واقعی که تنها و بدون وابستگی زندگی می کند، کسی است که خدا را تحسین می کند و شبانه روز به دعا و نیایش می پردازد. (اول تیموتائوس 5:5) پس داوود گفت: «ای خداوند، به تو پناه آورده‌ام تا هرگز شرمنده نباشم. به عدالت خود مرا رهایی بخش و رهایی بخش، به من گوش کن و مرا رهایی بخش. مرا صخره‌ای بخوان که ماندگار است، مقدر است که مرا نجات دهد،علوم غريبه چيست زیرا به آن صخره و قلعه من می‌گویند. ای خدای من، مرا از دست بدکاران، از دست ستمکاران و ظالم رهایی بخش. خداوندا، تو امید من هستی، تو از دوران جوانی امانت من بوده ای. (مزمور ۷۱:۱-۵)
بسیاری از مردم در دعاهای خود در مورد خدا صحبت خواهند کرد، اما دعای صحیح این است که خدا را امید، توکل و همه چیز بدانیم. دعای واقعی نگاه کردن به چیزهای اساسی یا دنبال عزت نفس نیست، بلکه فقط به خدا نگاه می کند. همانطور که قبلاً گفتم این دعا به صورت خالصانه، حساس و صمیمی انجام می شود.
مجدداً دعا یک سرریز خالصانه، حساس و صمیمی به سوی خدا «در مسیح» است، این عبارت «در مسیح» را باید اضافه کرد وگرنه مشکلاتی پیش خواهد آمد. فرقی نمی‌کند کجا دعا می‌کنید، اگر در مسیح نباشد، حتی از نظر ظاهری، تأثیرگذار و روان نخواهد بود.
د) مسیح راهی است که از طریق آن روح می تواند به سوی خدا برود. غیر از خدا، امید ما به گوش خداوند نمی رسد (ر.ک. یوحنا 14:6). «اگر چیزی به نام من بپرسی...» «هر چه به نام من بخواهی،علوم غريبه چيست انجام خواهم داد. دانیال اینگونه برای قوم خدا دعا کرد، او به نام مسیح بود.
  «اکنون، ای خدای ما، دعا و مناجات بندگانت را بشنو و چهره خود را بر پناهگاه متروکت برای خودت بدرخش. (دانیال 9: 17، یادداشت مترجم: در پایان این آیه در کتاب مقدس انگلیسی، یک جمله اضافی به خاطر خداوند (به لطف خداوند) وجود دارد. ترجمه های مختلف از اصل).
داوود چنین دعا کرد: «خداوندا، گناهان مرا به نام خود ببخش، زیرا گناهان من بزرگ است. (مزمور 25:11) «به نام تو»، یعنی به نام مسیح، یعنی به نام مسیح. اما درست است که اکنون در هر دعایی به نام مسیح بودن و در واقع دعا کردن مؤثر به خدا به نام مسیح و از طریق او اشاره نمی شود. این آمدن به خدا از طریق مسیح سخت ترین بخش دعا است. یک شخص می تواند حس عمیقی نسبت به چیزها داشته باشد و صادقانه به رحمت امیدوار باشد، اما نتواند از طریق مسیح به خدا بیاید.
  قبل از اینکه شخص از طریق مسیح نزد خدا بیاید، ابتدا باید او را بشناسد؛ «کسی که نزد خدا می‌آید باید ایمان داشته باشد که خدا هست. (عبرانیان 11:6) بنابراین، هنگامی که از طریق مسیح نزد خدا می آید، باید بتواند مسیح را بشناسد. موسی گفت: راه خود را به من نشان ده تا تو را بشناسم. (خروج 32:13)
(ه) هیچ کس جز پدر نمی تواند مسیح را آشکار کند. یک گناهکار از طریق مسیح، خدا را قادر می سازد تا خود را زیر سایه خداوند عیسی پنهان کند، همانطور که مردی زیر سپر پنهان می شود (متی 16:16). به همین دلیل است که داوود اغلب از مسیح به عنوان سپر، دژ، برج بلند، دژ، صخره دفاع یاد می‌کند (مزمور 18: 2؛ 27: 1؛ 28: 1).
  او نه تنها از طریق او بر دشمن غلبه کرد، بلکه به خاطر او مورد لطف پدر قرار گرفت. پس خداوند به ابراهیم گفت: نترس، من سپر تو هستم. (پیدایش 15:1) بنابراین، شخصی که از طریق مسیح نزد خدا می آید، باید ایمان داشته باشد و مسیح را با ایمان بپوشد تا در مسیح در حضور خدا ظاهر شود. اکنون او به محض ایمان از خدا متولد شد و پسر خدا شد؛ با این کار به مسیح پیوست و عضوی از مسیح شد (ر.ک. اول یوحنا 12؛ 3، 5، 7).
  بنابراین، او شروع به آمدن به خدا به عنوان عضوی از مسیح می کند، یعنی به عنوان عضوی از مسیح، بنابراین خدا این مرد را به عنوان عضوی از مسیح، بخشی از بدن او، از ماهیچه ها و استخوان های او می بیند. او را با انتخاب، دگرگونی، روشنایی، روشنایی؛ خدا روح القدس را در قلب این مرد وارد کرد (افس. 5: 30 را رجوع کنید)، بنابراین اکنون او با شایستگی های مسیح، با خون، پیروز، شفاعت عادل شمرده می شود. ، و در پیشگاه خدا بیایید؛ تا به خاطر عطای «در معشوق» در برابر او بایستد. 』 (افسسیان 1: 6)
زیرا این مرد فقیر عضو عیسی خداوند شد و از این جهت به خدا اجازه داده شد که به خدا بیاید؛ بنابراین این اتحاد روح القدس را نیز در او آورد و او را قادر ساخت که قلب خود را در برابر استفراغ خدا بریزد.
(4) دعا عبارت است از ریختن قلب و روح انسان به سوی خدا به وسیله قوت و کمک روح.از آنجایی که این چیزها بسیار در هم تنیده شده اند، دعا نمی تواند دعا را از رابطه متقابل آنها جدا کند. پس از جدا شدن، این دعا توسط خداوند رد می شود. زیرا اگر صمیمیت، حساسیت و صمیمیت وجود نداشته باشد که قلب شما را به سوی خدا بریزید، دعا فقط به حرکت درآوردن لب های شماست؛ اگر دعا از طریق مسیح به گوش خدا نمی رسد، بهتر است به خدا اجازه دهید موسیقی خوب گوش کند.
به همین ترتیب، بدون قدرت و کمک روح، آتش معمولی را مانند پسر هارون عرضه می کرد (ر.ک. لاویان 10:1، 2). بعدا بیشتر توضیح خواهم داد. اما در اینجا فقط این را می گویم: هیچ دعایی «بر اساس خواست خدا» بدون درخواست تعلیم و کمک روح القدس وجود ندارد (رومیان 8: 26، 27).
(5) دعا برای آن چیزی است که خداوند وعده داده است، و ریختن دل به سوی خدا تنها در صورتی می تواند صادق باشد که در حیطه کلام خداوند باشد؛ زمانی که درخواست ربطی به کتاب مقدس نداشته باشد، دعا به کفر تبدیل می شود. خوب به نظر می رسد این فقط یک پچ پچ خالی است. پس داوود در دعای خود به کلام خدا نگاه کرد: "زندگی من تقریباً خاک شده است، مرا بر اساس قول خود نجات دهید. باز هم می‌فرماید: «قلب من از غم هضم شده است، مرا به قول خود ثابت کن. (مزمور 119:25، 28، یادداشت مترجم: «زندگی» و «قلب» در این آیه هر دو روح در انگلیسی هستند. همچنین رجوع کنید به 41، 42، 58، 65، 74، 8l، 82، 107، 147، 154. و 169 و 170 و غیره) و فرمود: آنچه را به بنده خود وعده دادی به خاطر بیاور و مرا امیدوار کن. (آیه 49).
درست است که روح القدس قلب مسیحی را فوراً تحریک و حرکت نمی دهد، مگر از طریق کلام خدا که به وسیله آن به قلب مسیحی آورده می شود و آن را به روی خدا می گشاید و به او می گوید که با خدا بودن چیست. حضور داشته باشید؛ و بر اساس کلام خدا مجادله و دعا کنید. دانیال، نبی توانا خداوند، نیز از کتاب مقدس می دانست که روز رستگاری بنی اسرائیل در تبعید نزدیک است، در آن زمان، طبق این سخنان، به درگاه خدا دعا کرد: «من، دانیال، از کتاب کلام خداوند برای ارمیا نبی، تعداد سالهای ویران شدن اورشلیم هفتاد سال است. پس روزه گرفتم، گونی و خاکستر پوشیدم و تصمیم گرفتم به درگاه خداوند دعا کنم. (دانیال 9: 2، 3)
هنگامی که مردی مطابق خواست خدا دعا می کند، روح القدس یاور و فرمانروای قلب انسان می شود، به طوری که او توسط کلام خدا و وعده های آن هدایت می شود. و به همین دلیل است که عیسی خداوند نیز از فکر کردن در مورد اراده خدا و دعا کردن، حتی اگر جان او در خطر شدید بود، ایستاد. "آیا فکر می کنید من نمی توانم از پدرم بخواهم که اکنون بیش از دوازده گردان از فرشتگان برای من بفرستد؟ اگر چنین است، چگونه کتاب مقدس می تواند بگوید که همه چیز باید اینگونه باشد؟" (متی 26:53، 54). عیسی مسیح می تواند یک جمله بگوید کلمات به کمک فرشتگان آمدند و به زودی از دست دشمن رهایی یافتند، اما او اصلاً به دنبال منفعت نبود، بلکه به خواست خدا دعا کرد.
دعا باید بر اساس کلام و وعده های خدا باشد. از طریق کلام خدا، روح القدس لزوماً راه و دعا را راهنمایی می کند. «من با روح دعا خواهم کرد و همچنین با فهم دعا خواهم کرد. (اول قرنتیان 15:15) درک از کلام خدا جدایی ناپذیر است. اگر آنها سخنان خداوند را رد کنند، "در دل چه حکمتی است؟" (ارمیا 8:9).
(6) عبارت برای خیر کلیسا باعث می شود که تمام احترام برای خدا، گسترش خدمت مسیح و منفعت مؤمن در آن گنجانده شود. چون خدا، مسیح و پیروانش به هم متصل هستند؛ یعنی هر چه برایش دعا شود، بقیه شامل می شوند. همانطور که مسیح در پدر است، مقدسین نیز در مسیح هستند.
وقتی شروع به دعا برای خیر و صلاح کلیسا می کنید، باید کمال فیض را برای کلیسا به طور کامل بخواهید و بر همه وسوسه ها غلبه کنید؛ خداوند باید فرزندان خود را در این نسل کج و عصیان تا در جلال خود بی عیب و بی آزار نگاه دارد. و این همان چیزی است که عیسی در یوحنا 17 دعا کرد. تمام دعاهای پولس از آموزه های عیسی پیروی می کند، همانطور که در یکی از دعاهای خود گفت: "من دعا می کنم که محبت شما در دانش و تمام قدرت تشخیص فراوان باشد، تا حق و باطل را تشخیص دهید، تا آن روز صادق و بی عیب باشید. از مسیح و پر از میوه عدالت به وسیله عیسی مسیح برای جلال و ستایش خدا. (فیلیپیان 1: 9-11)
چنین دعای کوتاهی، اما سرشار از میل به خیر کلیسا از ابتدا تا انتها، به این امید که بتواند کلیسایی صادقانه و بی عیب در چارچوب زیبای روح القدس تا آن روز باشد. از بازگشت مسیح: بگذارید وسوسه‌ها و فشارهایی که آنها متحمل می‌شوند، آنهایی باشد که ایمانداران می‌توانند با شادی تحمل کنند (فیلیپیان 1:16-2l؛ 3:14-19؛ کول 1:9-13 را ببینید).
(7) دعا تعهدی است به اراده خدا، همانطور که مسیح به او آموخت که بگوید: "اراده تو بر زمین نیز چنانکه در آسمان است انجام شود." (متی ۶:۱۰) قوم خدا باید با فروتنی تمام وجود خود را به دست خدا بسپارند و اجازه دهند او حکومت کند. به خاطر آن حکمت آسمانی، او از قبل همه چیز را ترتیب داده است. پس اجابت دعای خداوند برای ما سودمندترین و نزد خداوند جلیل ترین است.
بنابراین، هنگامی که اولیای الهی دعا می کنند و خود را به اراده خداوند متعهد می سازند، نیازی به بحث نیست که آیا تا به حال در محبت و نیکی خداوند نسبت به خود شک کرده اند یا آن را زیر سؤال برده اند. اما ممکن است آنقدرها هم عاقل نباشند و باز هم مورد وسوسه شیطان قرار گیرند؛ اگر شیطان موفق شود، جلال خدا را نشان نخواهد داد.

«اگر ما مطابق میل او چیزی بخواهیم، ​​صدای ما را می شنود و این اعتمادی است که ما نسبت به او داریم. اکنون که می دانیم او به تمام درخواست های ما گوش می دهد، می دانیم که چیزی از او دریافت نخواهیم کرد. (اول یوحنا ۵:۱۴، ۱۵)

اگر دعا از طریق روح القدس یا با اتکا به خدا نباشد، هرگز مستجاب نخواهد شد. زیرا این نوع عریضه خارج از اراده خداوند است. فقط روح القدس اراده خدا را می داند و می داند که چگونه طبق خواست خدا دعا کند. «هیچ کس چیزهای انسان را نمی داند مگر روح در انسان؛ مانند این، هیچ کس چیزهای خدا را جز روح خدا نمی داند. 』 (اول


[ بازدید : 1589 ]

دعا از طریق مسیح، تحت قدرت و کمک روح القدس، برای چیزهایی

پنجشنبه 12 اسفند 1400
20:27
رضایی نابید

دعا از طریق مسیح، تحت قدرت و کمک روح القدس، برای چیزهایی است که خدا وعده داده است: یا طبق قول او، برای خیر کلیسا، با ایمان متعهد به اراده خدا، با صداقت و حساسیت، و دلت را بسوی خدا بریز.  
از توضیحات بالا در مورد نماز متوجه شده اید که دعای واقعی چیست؟در مجموع به هفت مورد مرتبط اشاره شده است که در ادامه توضیح داده شده است.از طریق توضیحات مفصل زیر، شما را در مورد نحوه خواندن نماز بیشتر می شناسد و همچنین یاد می گیرد که چگونه دعا کنید. با خدا عمیق‌تر ارتباط برقرار کن و قلبت را کاملاً به سوی او بریز:
دعایی که خداوند می‌پذیرد
(1) قلبت را خالصانه به درگاه خداوند بریز. زندگی روزمره ما، دائماً بر رفتار ما تأثیر می گذارد و آن را ترغیب می کند که مطابق با خواسته های خدا باشد.
  وقتی داوود از دعا می گوید، به ویژه از اخلاص سخن می گوید: «او را با زبان خود خواندم و زبانم او را بلند خواند. اگر در دل خود به گناه توجه کنم، خداوند گوش نمی دهد. (مزمور 66:17،18)
  تربیت دعا شامل اخلاص است (مزمور 16 l-4 را رجوع کنید). «مرا بخوانید و برای من دعا کنید تا شما را اجابت کنم. اگر با تمام وجودت دنبال من بگردی، مرا خواهی یافت. (ارمیا 29:12،13).  
این خواسته خدا او را از اجابت دعای ذکر شده در هوشع 7: 14 باز می دارد، جایی که می گوید: «آنها از روی صداقت نزد من فریاد نمی زنند. یعنی به جای اینکه صمیمانه باشد، «صدای روی تخت» است.
  دعای خالصانه، مبدل موقتی نیست تا مردم آن را ببینند، برای جلب تشویق نماز، ادای ریاکارانه است.
صداقت همان ستایشی است که مسیح برای ناتانائیل در زمانی که زیر درخت انجیر بود ستایش کرد: «اینک اسرائیل واقعی است و هیچ فریبکاری در او نیست. ‏ (‏یوحنا ۱:‏۴۷‏)‏ احتمالاً ناتانائیل قلب خود را با روحی صمیمانه و بی‌دعایی در زیر درخت انجیر به سوی خدا می‌ریخت. نماز حاوی این عنصر است و چنین دعایی مورد قبول خداوند است. پس «دعاى قائم براى او پسنديده است. (امثال 15:8)  
چرا اخلاص یکی از صفات دعایی است که خداوند آن را می پذیرد؟
  زیرا اخلاص این است که به او صریح و صریح با دلی که به روی خدا باز است بگوید؛ ملامت را آشکارا بپذیرید؛ صمیمانه نزد خدا فریاد بزنید، نه آشکارا. : «می شنوم که افرایم برای خود ناله می کند: تو مرا مجازات کنی و من مانند گوساله ای که به یوغ عادت ندارد پاداش و عقوبت خواهم یافت. (ارمیا ۳۱:۱۸)
  این در مورد اخلاص صدق می‌کند، اگرچه شخصی در گوشه‌ای تنهاست، اما به نظر می‌رسد که در مقابل تمام دنیا قرار دارد. از دو ماسک استفاده نمی کند، یکی برای ظاهر عمومی و دیگری برای استفاده خصوصی است. باید حضور خدا را داشته باشد و در نماز با او راه برود و در هر حال اگر قرار است واقعاً نماز بخواند باید در نماز اخلاص داشته باشد. اخلاص این است که به قلب یک انسان نگاه کنی، نه اینکه ببینی یک نفر دهانی دارد که می تواند کلمات زیبا بگوید.
(2) دعا مشتاق آن است که دل خود را به سوی خدا بریزد.دعا آن طور که بسیاری از مردم فکر می کنند، بیانی نق زدن، پچ پچ و تعارف نیست، بلکه احساسی تیز در قلب است. در دعا نسبت به احساسات مختلف حساسیت وجود دارد؛ گاهی احساس گناه، گاهی دریافت رحمت، گاهی آمادگی برای دریافت آنچه خدا عرضه می کند.
الف) احساس نیاز به رحمت خداوند به دلیل خطری که در کمین گناه است. یعنی روح و عاطفه و ناله و ناله از حواس باعث می شود که قلب کاملاً شکسته شود. و دعای واقعی، فریادی است که می تواند در زمانی که روح با ناامیدی و درد سرکوب می شود، بلند شود، مانند خونی که در اثر نیروی زخم از ماهیچه ها فوران می کند (ر.ک. اول سموئیل 10؛ مزمور 69:3).
همانطور که داوود نعره می‌کشید، گریه می‌کرد و می‌گریست، قلبش غش می‌کرد، چشمانش تار می‌شد، و
رطوبتش از بین می‌رفت (مزمور 38: 8-10)؛ حزقیا مانند کبوتری غمگین شد (ر.ک. 38: 14)؛
افرایم خود مرثیه (ر.ک. ارمیا 3118).
پطرس به شدت گریست (نک: متی 26:75)؛
مسیح با صدای بلند گریست و گریست (ر.ک. عبرانیان 5:7).
تمام گفته های فوق ناشی از احساس عدالت خداوند، گناه دنیا، درد و نابودی جهنم است. غم مرگ با من است و درد جهنم به من می چسبد و مرا اندوهگین و اندوهگین می کند.

«سپس نام خداوند را خواندم. (مزمور 116:3، 4)

و در آیه دیگر می‌فرماید: «شب دستانم را به دعا بلند می‌کنم. (مزمور ۷۷:۲)

جای دیگری هم هست که می‌گوید: «درد دارم، مشت‌هایم خم شده، و تمام روز عزادارم. (مزمور 38:6)

 همانطور که از این مثالها مشاهده می شود، دعای واقعی با حسی تیز انجام می شود، و این حس ابتدا از احساس گناه ناشی می شود.
ب) احساس شیرین رحمت نیز گاهی احساس می‌شود؛ رحمت الهام‌بخش، تسلی‌بخش، نیرومند، شادی‌بخش و روشنگر.
این گونه است که داوود از صمیم قلب تبرّک و ستایش می کند و خدای بزرگ را ستایش می کند که محبت او بر مردی چنین حقیر و رقت انگیز است.

«قلب من، خداوند را برکت بده. همه کسانی که در من هستند نام مقدس او را برکت خواهند داد. خداوند را برکت ده، قلب من، و همه خوبی های او را فراموش مکن. او همه گناهان شما را می بخشد، همه بیماری های شما را شفا می دهد، زندگی شما را از مرگ نجات می دهد و تاج عشق و رحمت را بر سر شما می گذارد، آرزوهای شما را با چیزهای خوب برآورده می کند تا مانند عقاب جوان شوید. (مزمور 103:1-5)
بنابراین، دعاهای قدیسان گاهی به ستایش و شکرگزاری تبدیل می‌شود، و آنها همچنان همیشه در حال دعا هستند. این یک راز است؛ قوم خدا در ستایش او دعا می کنند، چنانکه نوشته شده است: «هیچ نگران نباشید، بلکه در هر کاری با دعا و نیایش و شکرگزاری، خواسته های خود را به خدا نشان دهید. (فیلیپیان ۴:۶) شکرگزاری تند برای رحمت، دعای قدرتمندی در نزد خداست؛ به او موقعیت ممتازی می‌دهد که فراتر از کلام است.
ج) در دعا، گاه احساس رحمت در دل می شود. این احساس بار دیگر قلب را به آتش خواهد کشید.

 

«ای یهوه صبایوت، خدای اسرائیل، زیرا تو به غلام خود وحی کرده ای که برای تو خانه ای خواهم ساخت، پس خادمت با جسارت به او دعا می کند. (دوم سموئیل 7:27)

  این نوع انگیزه دادن به یعقوب، داوود، دانیال، و دیگران، سخنان بیهوده و بیهوده نبود، بلکه برانگیختن قوی، پرشور و مستمر وضعیت آنها در حضور خداوند بود، و به آنها حسی دقیق بدهید. نیاز، احساس اندوه و حساسیت نسبت به رحمت خدا بر آنها (پیدایش 32: 10، 11؛ دانیال 9: 3، 4 را ببینید).
(3) دعا سرازیر شدن صمیمانه به سوی خداوند است
(الف) چه شور و قوت و حیات و نشاط و صمیمیت در دعای راستین وجود دارد!
«خدایا دلم به تو می‌خواهد، مثل آهویی که جویبار می‌خواهد. (مزمور 42:1)

  "من احکام تو را تحسین می کنم. (مزمور 119:40)

  "من آرزوی نجات تو را دارم." (مزمور 119:174)

  "من مشتاق بارگاههای خداوند هستم، قلب و بدن من به سوی خدای زنده فریاد می زند." (مزمور 84:2)

  «همیشه مشتاق احکام تو بودم و حتی قلبم شکست. (مزمور 119:20) از اینجا می
توان دریافت که مزمورنویسان در دعاهای خود چقدر به خدا نزدیک هستند   ! . (دانیال 9:19) هر هجای شور و شوقی قوی در خود دارد. و «عیسی غمگین شد و با جدیت بیشتری دعا کرد. (لوقا 22:44) عیسی برای اینکه از خدا کمک بخواهد، هر چه بیشتر با خدا صمیمی شد. اما دعای اکثر مردم با دعای عیسی بسیار متفاوت است. اکثر مردم اصلاً به نماز خود توجهی نمی کنند و این باعث می شود که آنها نسبت به تقرب به خدا به شدت منفی باشند که مایه نگرانی است.   این افراد فکر می کنند تنها کاری که باید انجام دهند این است که لب و بدن خود را تکان دهند و چند دعای خیالی زمزمه کنند. اما تنها با خواندن نماز در صمیمیت می توان مردم را بسیج کرد. تنها در این مورد، ذهن خود را کاملاً وقف مسیح خواهد کرد و حتی ممکن است با ارتباط با مسیح آرامش یابد.


[ بازدید : 25 ]

بسیاری از مردم به محض شنیدن کلمه دعا، فوراً می فهمند و می گویند

پنجشنبه 12 اسفند 1400
20:26
رضایی نابید

دعا چیست؟ جهنم نماز چیست؟ به عبارت دیگر معنای دعا چیست؟
بسیاری از مردم به محض شنیدن کلمه دعا، فوراً می فهمند و می گویند که نماز زمانی است که مردم به ندای خدا می آیند و دعا برای این است که مردم نیاز دارند و به مادیات نیاز دارند، یا مریض هستند و نیاز به شفا دارند یا دارند. مشکلات دیگر، نیاز به حل آن وجود دارد، بنابراین من به درگاه خدا می روم تا کمک بطلبم، از خدا شفا بدهم و از خدا بخواهم که آن را حل کند.
اگرچه من جرات ندارم بگویم این تعریف اشتباه است، اما خیلی ساده است، نه عمیق و نه دقیق.
لطفاً به یاد داشته باشید که دعای واقعی تماس متقابل بین خدا و انسان است . دعا فقط برای تماس انسان با خدا نیست، بلکه برای این است که خدا نیز با انسان تماس بگیرد. در هر دعایی، اگر کسی به خدا و خدا دست نزند، و هیچ خدایی به انسان و انسان دست نزند، این دعا یک دعای بلند مرتبه نیست . دعایی که واقعاً از درجه بالایی برخوردار باشد، قطعاً وضعیتی خواهد داشت که خدا و انسان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا انسان بتواند خدا را لمس کند و خدا انسان را لمس کند تا انسان و خدا و خدا و انسان به هم متصل شوند. می تواند متصل شود. بنابراین بالاترین و دقیق ترین تعریف دعا ارتباط خدا و انسان است .
برادران و خواهران، فکر نکنید که دعا فقط درخواست یک چیز از خداوند است. به عنوان مثال، اگر نیاز به یافتن خانه ای دارید، از خدا می خواهید آن را برای شما آماده کند. پس از دعا، کلمه ای از خداوند دریافت می کنید که می گوید آنچه خواسته اید برای شما برآورده شده است. فردای آن روز برادری آمد و گفت: خانه لازم داری؟ اتفاقا همسایه من دو تا خونه اجاره میشه.موقعیتش متوسطه و اجاره بها. شما بلافاصله خداوند را سپاس و ستایش می کنید و می گویید هاللویا، خداوند واقعاً خدای واقعی و زنده است و او دعای مرا شنید. من جرأت نمی کنم بگویم این دعا نیست، اما این کافی نیست. به خواهران و برادران می گویم، اگر واقعاً درس نماز را یاد بگیرید، وقتی برای نماز می روید، واقعاً می گویید خانه پیدا کنید اما نتوانید آن را پیدا کنید، دومین چیز است و دغدغه اصلی شما این است که آیا نماز می خوانید چون از این یکی، بیشتر برای به دست آوردن خدا، و بیشتر برای خدا برای به دست آوردن . اگر نتیجه دعا فقط تحقق یک چیز باشد، بدون اینکه خدا را به دست آورد یا به خدا اجازه دهد که آن را به دست آورد، نماز یک نماز شکست خورده یا نماز سقط است. دعایی که سزاوار دعاست، گرچه یک چیز را بخواهد و برآورده شود، نتیجه نهایی این است که درخواست کننده بیشتر خدا را لمس می کند و خداوند او را بیشتر می کند . ﹝برگرفته از کتاب «دعا» نوشته تایوان انجیل .
شما می توانید اینگونه دعا کنید: خداوند عیسی، مرا مردی دعا کن تا بتوانم همیشه دعا کنم. خداوندا به من هم نشان بده که دعا فقط برای این نیست که از تو چیزی بگیرم، دعای واقعی تماس بین خدا و انسان است. پس هرگاه تو را دعا می کنم، می خواهم که مرا داشته باشی و می خواهم که مرا داشته باشی. خداوند عیسی، من از تو سپاسگزارم که نماز یک قانون مذهبی نیست، بلکه راهی برای لذت بردن من است!
[آیا شما هم شهادتی دارید و می خواهید مشارکت داشته باشید، می توانید شهادت خود را در اعماق آب بگذارید]


[ بازدید : 40 ]

دياگرام روابط فضايي موزه زیارتگاه خصوصی که توسط یک مشتاق ارتش قرن نوزدهم

چهارشنبه 12 آبان 1400
20:38
رضایی نابید

دياگرام روابط فضايي موزه زیارتگاه خصوصی که توسط یک مشتاق ارتش قرن نوزدهم به افتخار ارتش امپراتوری و سلطنتی اتریش ساخته شده است، یک کنجکاوی شناخته شده است. تامین کننده ارتش و طلبکار فرمانده بزرگ اتریشی، رادتسکی، در اینجا در اطراف محل دفن فیلد مارشال، ستون‌ها، ابلیسک‌ها و حتی یک سالن ستونی کوچک در مقیاس کوچک ساخته شده است - نوعی Forum Romanum با ابعاد لگولند که ادای احترام به مشهور است.دياگرام روابط فضايي موزه قهرمانان جنگ برای نمایشگاه منطقه ای اتریش سفلی، مجموعه رو به زوال با افزودن یک فضای نمایشگاهی جدید، که در آن موضوعاتی غیر از تاریخ نظامی نیز قابل ارائه است، به طور کامل بازسازی و بهبود یافته است. معماران تمایلی به وارد شدن به رقابت با مجموعه فیلیگران قرن نوزدهم نداشتند و بنابراین ساختمان نمایشگاه در یک تپه موجود در پشت محوطه یادبود تعبیه شد.
در واقع هر شکلی از فضا فرصت هایی را برای پاسخگویی به آن با محتوای یک نمایشگاه ارائه می دهد. در اینجا معماران گذرگاهی ایجاد می‌کنند که بازدیدکنندگان را از یک فضای لوله‌مانند هدایت نمی‌کند،دياگرام روابط فضايي موزه بلکه در عوض با تعریض و باریک‌کردن، با سقفی که در فواصل نامنظم بالا و پایین می‌رود و همچنین با اجازه دادن به نماهایی با دقت در نظر گرفته شده، جهت را نشان می‌دهد. منظره بیرون بودجه به شدت محدود شده بود و بنابراین اطراف (از جمله یک ساختمان WC واقعاً فجیع) به همان شکلی که بود رها شد.دياگرام روابط فضايي موزه ورودی بالای زمین معلق است تا جهت‌گیری بصری را ارائه دهد، خروجی به ساختمان اداری قدیمی منتهی می‌شود که در جلو به یک سالن ستونی در بیشه مقدس با ستون‌ها و مجسمه‌های مجسمه‌های قهرمانان اتریشی تبدیل می‌شود. خروجی دوم به محوطه بازطراحی شده هلدنبرگ منتهی می شود، جایی که سیستم های خندق مدور ماقبل تاریخ بازسازی شده است. بنابر این ساختمان نمایشگاه هوشمند به عنوان یک ارتباط معاصر بین دو کنجکاوی، یکی مربوط به ماقبل تاریخ و دیگری قرن نوزدهم عمل می کند. به‌جای استلاها و ستون‌های دو مجموعه بیرونی، در اینجا با فضای داخلی مواجه می‌شویم که تعادل شگفت‌انگیزی بین به تصویر کشیدن تکتونیک محیط اطراف و ایجاد یک ژست ذهنی ارائه می‌دهد.
طراحی: پیتر ابنر و دوستان ZT GmbH
کارگردان: پیتر ابنر و فرانزیسکا اولمان


[ بازدید : 35 ]

یک مهندس ستاد برای است ، جایی که او مسئول طراحی و توسعه چندین سیستم

شنبه 29 خرداد 1400
23:52
رضایی نابید

یک مهندس ستاد برای است ، جایی که او مسئول طراحی و توسعه چندین سیستم کنترل پیشرفته استفاده شده در برنامه های کنترل همجوشی است. وی همچنین کلاسهایی را در زمینه پردازش سیگنال و طراحی سخت افزار در دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو تدریس می کند.ش سیگنال دیجیتال در اکثر وسایل الکترونیکی از جمله پخش کننده های MP3 ، HDTV ها و تلفن ها امری عادی است ، فقط به نام چند برنامه. مهندسان سازنده این دستگاه ها با اطلاع لحظه ای به اطلاعات اساسی نیاز دارند. سری دسترسی فوری تمام محتوای حیاتی مورد نیاز یک مهندس سیگنال یا ارتباطات را در کارهای روزمره خود فراهم می کند.ویژگی نکات و نکاتی که به مهندسان کمک می کند تا سریع اطلاعات را بدست آورند و به سراغ شماره بعدی بروند
محتوای قابل جستجو همراه با برگه ها ، جدول مطالب فصل ، لیست های دارای گلوله و ویژگی های جعبه ایخته شده است ، یک محیط برنامه نویسی گرافیکی است. سهولت استفاده از آن به مهندسان و دانشجویان این امکان را می دهد تا ایجاد کد را به صورت تصویری ساده کنند و زمانی را به طور سنتی صرف اشکال زدایی برای درک واقعی DSP می کنند.پردازش سیگنال دیجیتال 101: هر آنچه برای شروع باید بدانیدآموزش مقدماتی پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) را ارائه می دهد. با بحث در مورد نمایش عددی و اعداد مختلط و نمایی ، در ادامه به توضیح مفاهیم دشواری مانند نمونه برداری ، نام مستعار ، اعداد خیالی و پاسخ فرکانسی می پردازیم. این کار را با استفاده از مثالهای قابل درک و حداقل ریاضیات انجام می دهد. علاوه بر این ، یک مرور کلی از توابع و پیاده سازی DSP وجود دارد که در چندین زمینه یا برنامه های DSP فشرده مورد استفاده قرار می گیرد ، از تصحیح خطا گرفته تا ارتباطات سیار CDMA تا سیستم های راداری موجود در هوا. این کتاب برای کسانی در نظر گرفته شده است که هیچ تجربه قبلی با DSP ندارند اما با مهارت های ریاضی در سطح دبیرستان راحت هستند. این همچنین برای کسانی است که در صنایعی کار می کنند یا م componentsلفه هایی را تهیه می کنند که توسط DSP امکان پذیر شده است.
این کتاب برای مهندسین متبحر و همچنین مدیران فنی سخت افزار و نرم افزار که با DSP آشنا هستند و در طراحی سطح سیستم نقش دارند ، بسیار مناسب است. با استفاده از این متن ، نویسندگان کهنارواز و کیم همچنین یک منبع ارزشمند در دوره های مهندسی معمولی برای دانشجویان فراهم کرده اند. تمرینات آزمایشگاهی یکپارچه یک تجربه تعاملی را ایجاد می کند که از مهارت های عملی لازم برای یادگیری پیمایش در برنامه LabVIEW پشتیبانی می کند.
طراحی سطح سیستم پردازش سیگنال دیجیتال با استفاده از LabVIEW ابزاری جامع است که روند یادگیری DSP را تسریع می کند. بررسی دقیق LabVIEW آن هیچ سوالی را بی پاسخ نمی گذارد. LabVIEW برنامه ای است که DSP را از بین می برد و این کتابی است که نحوه تسلط بر آن را به شما نشان می دهد.وقتی با انبوهی از معادلات به عنوان توضیحی درباره DSP ارائه می شود ناامید می شوید؟ این کتاب برای شماست!
مثالهای واضح و رویکرد غیر ریاضی شما را با DSP سرعت می بخشد
شامل یک نمای کلی از توابع DSP و پیاده سازی مورد استفاده در برنامه های معمولی DSP-فشرده ، از جمله تصحیح خطا ، ارتباطات سیار CDMA و سیستم های راداری
فقط موارد ضروری ، بدون نیاز به صفحه مطالبی که برای پروژه فعلی مورد نیاز نیست
این کتاب مقدمه ای بر DSP ها و همچنین مرور مختصر سیستم های خطی ، فیلترهای دیجیتال و فشرده سازی دیجیتال است. این کتاب با تصاویر ، ارقام ، جداول و نکات و ترفندهای آسان برای مهندس پر شده است که برای تکمیل پروژه ها تا زمان مقرر به سرعت به مواد نیاز دارد.


[ بازدید : 34 ]

طیف وسیعی از برنامه ها اعمال شده است. این شامل پردازش صدا ، پردازش تصویر

شنبه 29 خرداد 1400
23:50
رضایی نابید

طیف وسیعی از برنامه ها اعمال شده است. این شامل پردازش صدا ، پردازش تصویر ، ارتباطات دیجیتال ، انتقال داده ها از طریق اینترنت ، فشرده سازی تصویر و داده ها و غیره است. مهندسانی که امروزه برنامه های DSP را توسعه می دهند و در آینده ، باید بسیاری از مسائل پیاده سازی از جمله الگوریتم های نقشه برداری به محاسبات را برطرف کنند ساختارها ، بازده محاسباتی ، اتلاف توان ، اثرات حساب دقیق محدود ، توان عملیاتی و اجرای سخت افزار. پوشش دادن همه اینها در یک متن واحد عملی نیست. با این حال ، این متن بر اجرای عملی الگوریتم های DSP و همچنین نظریه های اساسی و رویه های تحلیلی که اساس برنامه های مدرن DSP را تشکیل می دهند ، تأکید می کند.پردازش سیگنال دیجیتال: برنامه های کاربردی در ارتباطات و نظریه های برنامه نویسی جبری در مورد طراحی الگوریتم های پردازش سیگنال دیجیتال محاسباتی کارآمد در زمینه های محدود و ارتباط این الگوریتم ها با کدهای تصحیح خطای جبری بحث می کند. این کتاب فصلی را ارائه می دهد که موضوعاتی از قبیل تکنیک های پردازش سیگنال را برای مدل سازی ، سنتز و تجزیه و تحلیل به کار می برد. سیستم های اشکال دو خطی ؛ الگوریتم های میدان محدود کارآمد ؛ طراحی و مطالعه پیچهای حلقوی با طول طولانی و برخی از نتایج اولیه در رابطه آنها با کدهای خطی. مطالعه ساختار جبری کلاس کدهای خطی به دست آمده از الگوریتم های حلقوی حلقوی و غیر دوره ای دو خطی در زمینه متناهی مورد نظر ؛ و مفهوم طرح ترکیبی خودکار- تکرار-درخواست (ARQ) برای کنترل خطای تطبیقی ​​در سیستم های ارتباطی دیجیتال. مهندسان ، ریاضیدانان و دانشمندان کامپیوتر این متن را بسیار ارزشمند می دانند.
پردازش سیگنال دیجیتال: اصول ، الگوریتم ها و طراحی سیستم مقدمه ای در مورد اصول پردازش سیگنال دیجیتال همراه با یک درمان تحلیلی و عملی متعادل از الگوریتم ها و برنامه های کاربردی برای پردازش سیگنال دیجیتال است. هدف این است که به عنوان یک متن مناسب برای یک دوره کارشناسی سطح یک ترم خردسال یا ارشد خدمت کند. همچنین برای استفاده در دوره ترم فارغ التحصیل یک ترم بعدی در پردازش سیگنال دیجیتال در نظر گرفته شده است. همچنین ممکن است به عنوان مرجع توسط متخصصانی که در طراحی سیستم های رایانه ای جاسازی شده ، مدارهای مجتمع ویژه برنامه ها یا سیستم های رایانه ای مخصوص برای پردازش سیگنال دیجیتال ، چندرسانه ای ، ارتباطات یا پردازش تصویر استفاده می شوند ، مورد استفاده قرار گیرد.نظریه های اساسی و رویه های تحلیلی را که اساس DSP مدرن را تشکیل می دهد پوشش می دهد
اجرای عملی DSP در نرم افزار و سخت افزار را نشان می دهد
شامل Matlab برای طراحی و اجرای الگوریتم های پردازش سیگنال و سیستم های زمانی گسسته مرتبط است
فاصله بین متون مرجع و دانش مورد نیاز برای پیاده سازی برنامه های DSP در نرم افزار یا سخت افزار را برطرف می کند


[ بازدید : 66 ]

مدیریت حقوق دیجیتال زمینه اجتماعی فناوری های جدید مدیریت حقوق دیجیتال

شنبه 29 خرداد 1400
23:49
رضایی نابید

مدیریت حقوق دیجیتال زمینه اجتماعی فناوری های جدید مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) را به سبک زنده و قابل دسترسی بررسی می کند. دامنه DRM را از نظر غیر فنی https://bit.ly/3q8pJIi مشخص می کند و سپس تغییراتی را که DRM در رژیم حمایت از حقوق مالکیت معنوی (IPR) تولید کرده است ، بررسی می کند. با تمرکز بر هنجارهای اجتماعی پیرامون حفاظت از IPR ها ، صنعت موسیقی و بخش توسعه نرم افزار را مورد بررسی قرار می دهد تا بپرسد آیا حمایت های ایجاد شده توسط DRM قانونی و از نظر اجتماعی سودمند است. با استفاده از این مثالهای کلیدی برای ایجاد یک بحث کلی تر ، نتیجه گیری اصلی کتاب این است که توسعه DRM به جای اینکه فقط حقوق تهدیدآمیز را احیا کند ، حقوق صاحبان مالکیت معنوی را گسترش داده است ،DRM را در زمینه سیاسی خود قرار می دهدجسمه سازی دیجیتال به معنای استفاده از ابزاری برای فشار دادن ، کشیدن ، صاف کردن ، گرفتن ، خرج کردن یا دستکاری یک شی دیجیتال است ، گویی که از ماده ای واقعی مانند خاک رس ساخته شده است. Mudbox بهترین راه حل مجسمه سازی برای هنرمندان دیجیتال است که به آنها امکان می دهد شخصیت ها و مدل های ارگانیک و جزئی را به گونه ای طبیعی شبیه مجسمه سازی سنتی مجسمه سازی کنند.Digital Signage به شما نمایی کلان و خرد از صنعت رو به رشد علامت گذاری دیجیتال را می دهد. خواه به دنبال فرصت های جدید باشید و یا برای گسترش کار خود ، با این کتاب قادر خواهید بود تحولات ، روندها و پیش بینی ها را به طور دقیق درک و تحلیل کنید. به عنوان بخشی از مجموعه توجیهی اجرایی فناوری NAB ، این کتاب تأثیر آینده فناوری در بسیاری از صنایع و سیستم عامل های مختلف را نشان می دهد. توضیحات سخت افزاری مانند نمایشگرها ، سرورها و رایانه های شخصی ، نرم افزارهایی مانند محتوای روی صفحه پویا و برنامه های مدیریت نرم افزار و فن آوری هایی مانند یکپارچه سازی سیستم ها و زیرساخت های شبکه همه تحت پوشش هستند.خش علامت های دیجیتال معرفی کاملی برای این دنیای جدید از فرصت ها برای متخصصان رسانه در همه زمینه ها است. خواه در زمینه مهندسی ، فناوری اطلاعات ، تبلیغات یا مدیریت باشید ، در مورد عملکرد سیستم های علامت گذاری دیجیتال ، جمع آوری محتوا ، صورتحساب مشتری و موارد دیگر در مورد این رسانه جذاب جدید دانش کسب خواهید کرد.
این کتاب شامل پوشش عناصر اساسی ، نمونه هایی از برنامه های پیشرفته علامت گذاری دیجیتال و همچنین محاسبات ظرفیت ترافیک است که ممکن است راهنمای هنگام انتخاب روش توزیع به عنوان رسانه فیزیکی ، باند پهن یا ماهواره باشد. پخش دیجیتال علامت به شما کمک می کند تا با جذابیت صدها گرافیک تصویری سه بعدی رنگی و عکس های واقعی که نشان دهنده توانایی و آینده علامت های دیجیتالی است ، امکانات جذاب این محیط همگرایی جدید را کشف کنید.
این کتاب متخصصان CG را از طریق فرآیند ایجاد مجسمه های دیجیتالی شگفت انگیز با استفاده از زرادخانه Mudbox ابزارهای نقاشی سه بعدی مجسمه سازی دیجیتال و نقاشی سه بعدی ، و انتقال مدل ها به آثار مایا یا ماکس راهنمایی می کند.
هنرمندان تکنیک های سنتی و مجسمه سازی سنتی را کشف کرده و به کار می گیرند تا از آنها برای مجسمه سازی دیجیتال استفاده کنند. مجموعه ای از آموزشهای عمیق ارائه شده است ، که هر کدام با ادامه کار ، آنها را با مدلهای تدریجی پیچیده تری به چالش می کشند.
مجسمه های هنرهای زیبا که از مجسمه سازی سنتی به مجسمه سازی دیجیتال منتقل می شوند ، از راهنمایی های منحصر به فردی که قبلاً در مورد چگونگی ادغام موفقیت آمیز مجسمه سازی دیجیتال در گردش کارشان منتشر نشده ، بهره مند می شوند.
وب سایت مرتبط با: پرونده های پشتیبانی ، مدل ها ، مواد و بافت ها برای تکمیل آموزش های کتاب.
تأثیر اجتماعی یک فناوری جدید و مهم را تعیین می کند
قابل دسترسی و به وضوح برای مخاطبان غیر فنی نوشته شده است


[ بازدید : 48 ]

فرهنگ های در تماس: مطالعات در زمینه تعامل بین فرهنگی ، تجزیه و تحلیل عمیقی

سه شنبه 25 خرداد 1400
20:48
رضایی نابید

فرهنگ های در تماس: مطالعات در زمینه تعامل بین فرهنگی ، تجزیه و تحلیل عمیقی از فرایندهایی را که در تعامل بین فرهنگی صورت می گیرد ، فراهم می کند. این عنوان نتایج تعامل بین فرهنگی را همراه با تأثیر چنین تعاملی برای افراد درگیر پوشش می دهد. این متن ابتدا روانشناسی اجتماعی روابط بین فرهنگی را به تفصیل بیان می کند و سپس به بحث درمورد گزارش تاریخی توسعه تحقیقاتی می پردازد که با روابط بین فرهنگی مقابله می کند. در مرحله بعد ، این انتخاب با فرآیندهایی که هنگام تعامل افراد با پیشینه فرهنگی متفاوت انجام شده است ، سروکار دارد. قسمت آخر متن به پیامدهای تأثیر میان فرهنگی می پردازد. این کتاب برای روانشناسان بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. جامعه شناسان و مردم شناسان نیز از متن بهره مند می شوند.ستگی مکانیسمی از کارافتادگی است که شامل ایجاد و رشد ترک در اثر فشارهای مکرر است. در نهایت ، ممکن است ترک به حدی گسترش یابد که شکستگی کامل عضو ایجاد شود. برای جلوگیری از خستگی ، طراحی سازه با مقاومت خستگی ذاتی ضروری است. با این حال ، قدرت خستگی برای بارگذاری دامنه متغیر یک خاصیت ثابت مواد نیست و هرگونه محاسبات لزوماً بر اساس تعدادی از فرضیات ساخته می شود. آسیب تجمعی درزهای جوش داده شده به تحقیق در این زمینه مهم و پیامدهای آن در طراحی و ساخت اجزای جوش داده شده می پردازد.
بعد از مقدمه ، فصل دو پایگاه داده دامنه ثابت را معرفی می کند ، که حاوی نتایج بدست آمده در شرایط آزمون است و اساس منحنی های SN اساسی برای انواع مختلف مفصل را تشکیل می دهد. فصل سوم در مورد تأثیر تنشهای باقیمانده بحث می کند که می تواند تأثیر قابل توجهی بر رفتار خستگی داشته باشد. فصل چهارم بارگذاری دامنه متغیر را بررسی می کند و این مسئله که چگونه اطلاعات حاصل از آزمایشات آزمایشگاهی ، تحت شرایط دامنه ثابت به دست می آیند ، برای طراحی سازه ها برای شرایط سرویس قابل استفاده است. این مسئله بیشتر در فصل بعدی که به آزمایش بار دو و سه سطح اختصاص یافته است ، بررسی شده است. در فصل های شش ، هفت و هشت نفوذی که تنوع طیف بارگیری متغیر می تواند بر قدرت خستگی داشته باشد ، اعم از بارگذاری باریک یا باند گسترده یا چرخه هایی با دامنه تنش کوچک ، بررسی می شود.منبع مرجع بی ارزش برای مهندسان جوشکاری ، سرپرستان ، پرسنل بازرسی و طراحان
ثروت تحقیقات در زمینه مقاومت خستگی و نقش آن در طراحی و ساخت اجزای جوش داده شده را پوشش می دهد
آسیب تجمعی اتصالات جوش داده شده منبع جامع اطلاعات ارزشمندی برای مهندسان جوشکاری ، سرپرستان ، پرسنل بازرسی و طراحان است. همچنین برای دانشگاهیانی که در زمینه های مهندسی سازه و مکانیک کار می


[ بازدید : 47 ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]